lördag 25 december 2010

Juldagen 2010...



har förflutit vansinnigt lugnt och stillsamt... Efter en lång slapparmorgon och avvinkning av farmor och farfar som skulle hem till Uppsala igen begav jag mig ut på en promenad med hundarna. Jag hade tänkt mig en långpromenad men hamnade snart i en avgrundsmarch eftersom det inte gick att gå någonstans pga av all drivbildning... Ni som känner mig är bekanta med min avsky att gå tillbaka samma väg, vilket innebar att jag gav mig den på att det skulle gå att gå RUNT på promenaden... 2 timmar och ett antal kalorier senare var vi hemma igen. Sen har hundarna sovit gott och vi har tittat på film mest hela dagen...

Julafton igår var fantastiskt mysig! All den stress och press och jäkt och stök som man har känt innan är helt bortglömt när man ser Axels glädje och hur spännande han tycker att det är. Och hans lyckliga skrik när tomten kom uppe i backen "Det ÄR på riktigt mamma!!" slår liksom allt! Det enda som var lite synd är att Björn var ute med Bosse precis när tomten kom, det är så himla typiskt!!


Axel i spänd förväntan och sedan det efterlängtade mötet!!


Leia var den enda som inte fick paket från tomten eftersom vi plötsligt på förmiddagen hörde hur det knaprade under bordet... Då hade hon hämtat sitt i förväg och även raskt avverkat det... Det var ett ben och en Kong Exreme, det ska bli så spännande att se om den håller. Än så länge har den faktiskt gjort det och den är extremt populär!! Och hon har ju även fått en fin lila fäll att ha i sin stora Biabädd, så det var nog inte så synd om henne...

För övrigt har vi även kompostgaller runt granen numera, vi behöver väl inte närmare gå in på varför...

Imorgon räknar jag med att få en ungefär lika lugn dag som idag, ska väl försöka att plugga litegrann har jag tänkt.. Axel är ju hemma hela veckan så det är nog bra att passa på när Björn är hemma imorgon...

Bilder från julafton och vintern i övrigt kommer snart....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar