söndag 19 december 2010

Fjärrkontrollen är hittad!!

Både Leia och Axel som vi också försökte beskylla var oskyldiga! Fjärrkontrollen låg nere vid fotändan vid vår säng så det var nog vi själva som haft bort den...

I fredags tränade jag med Lisa och hennes jaktgolden Engla. Vi körde lite apportering men det gick sisådär... Dels tror jag Leia blev störd av Lisa som kastade, hon är ju inte van vid det, jag kör ju i princip alltid själv eller så är det möjligen Björn som kastar som hon känner. Nu sprang hon genast till Lisa för att kolla läget. När hon väl kom sen var det nog för mycket snö för buset tog överhanden. Hon slängde och dängde med dummiesen på ett sätt som hon aldrig gör annars. Därför fick apporteringsträningen ett raskt slut och vi gick in och körde lydnad. Ja, ni läste rätt, vi gick in... Det är så lyxigt nu så att Kennelklubben har en stor lokal med matta på golvet som gör att man kan vara inne och träna nu på vintern. Det går väl inte att vara supermånga och inte att köra så hemskt vidlyftigt, men för oss två funkade det kanon. Fantastsikt att man kan träna två valpar, båda med klicker, utan att de störs nämnvärt av varandra. Jag märkte dock att Leia smög upp sig i stressnivå, så jag körde mycket lugna kontaktövningar, sitta fot och positionsövningar. Gick lite sisådär även det, hon var lite för stissig...

Idag har Axel varit på sitt första "riktiga" kalas utan mamma... Ett stort steg för en mamma, ett lite mindre och roligare steg för en fyraåring verkar det som. Efter ett stort trauma dagen före, accepterade han tillslut att han skulle ge bort dels en Legopolismotorcykel och dels, det värsta av allt, en ficklampa med Ben 10!!! Han grät i en halvtimme när han insåg detta, men sen när han gråtit färdigt var det helt ok och han hjälpte mig att slå in paketet. Jag försökte få lite skoljobb gjort när han var där, det gick väl lite sisådär...

Eftermiddagen har jag varit djupt nere i "tyck-synd-om-mig-träsket" och jag är fortfarande där... Med något av en sista konstgjord andning eftersom jag är på jobbet... Hoppas det känns bättre imorgon, jag börjar, mot min vilja, bli stressad inför det här med julen... Hur ska allt hinnas med, och hur ska jag hinna plugga? Och hur ska jag dessutom hinna jobba?? Och sen ska ju Axel såklart vara ledig från dagis, för "den här dagen är han ju såklart välkommen, men du ska veta att han är det enda barnet"-dagar finns det gott om i helgtider... Varför är alla andra föräldrar lediga jämt??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar