onsdag 28 oktober 2009

3 A-turer på raken...

...har jag jobbat den här veckan. Då inser man att man är så glad att man inte har ett jobb med kontorstider, jag blir ju helt slut! Och full fart har det varit varje kväll också, det går ju så bra att planera in massor av saker när man jobbar dagtid...

Jag har ju nu startat min lydnadkarriär på nytt efter fredagens lyckade lydnadspass... Igår hade jag bestämt lydnadsdate med en tjej som jobbar på ambulansen och har en bordercollie. Jag insåg när jag kom dit och hon var superseriös och hade allt planerat att jag inte ens kom ihåg hur man tränade lydnad... Och framförallt inte när man var två och kunde få hjälp... Helt handfallen blev jag och vet inte riktigt vad som blev tränat. Inte så bra gick det heller. Rutan var det enda jag kom på jag behövde träna på så jag körde den ett par gånger. Inte helt välplanerat och genomtänkt.

Idag körde jag lite mer på promenaden och då gick det bättre. Vi tränade mycket positionsträning, det hade han problem med igår och idag gick det riktigt bra! Han är duktig min lilla hund. Sen tränade jag ställanden och det kändes också ok! Därefter åkte jag till en kompis som har en unghund hon behövde lite hjälp med. Jag kände mig lite lätt svettig när jag återigen insåg vad det innebär att ha en unghund/valp och jag såg framför mig hur hunden kommer hoppa och välta Axel och hur mycket mat den kommer att stjäla från Axel. Man inser hur väluppfostrad hunden man redan har trots allt är... Men samtidigt är det ju så himla kul att träna med unga, pigga hundar, han fattar ju hur snabbt som helst! Duktiga lilla (STORA) Sune!

Imorgon jobbar jag natt, innan på dagen kommer Caroline med sin unghund som jag också tränar. Vi kör här hemma eftersom jag inte har dagis till Axel, så han får vara med som hjälptränare. Det är han duktig på! På fredag sover jag bara några timmar och sen är det Ullared, here we come! Önska oss lycka till!!

Kram!

1 kommentar:

  1. Okey - lycka till! Fast ni har väl redan varit där nu. Hoppas ni överlevde ;-) Och hittade en massa bra billiga grejer att köpa :-)
    Kram Therese

    SvaraRadera