söndag 25 oktober 2009

Jaktlabbar...

...var vi tittade på igår. Kennel Skybar utanför Växjö hade bjudit in oss på fika, prat och lite hundträning. Kändes som att vi hittade varandra bra och att vi hade lika syn på hundar och hundträning så det kändes väldigt bra! Otroligt trevliga och duktiga hundar också, Space och hennes dotter visade sig från sin bästa sida och vi fick se dem både inne och ute i arbete. Jag hoppas att allt går som vi tänker oss och att vi får en liten valp till sommaren!

Idag började vi morgonen med en riktig långpromenad hela familjen. Vi var nog ute närmare 2 timmar tror jag. Sen gick vi in och storstädade och åt lite lunch. Tanken var att vi skulle fortsätta jobba ute i trädgården och göra den klar för vintern, men eftersom det ösregnade så kändes inte det så kul precis. Axel och jag åkte till brukshundsklubben och tittade på tävling istället och Björn gick in till grannen en sväng. Nu har vi fikat lite och ska snart gå upp till mor och far på söndagsmiddag. Riktigt skön söndag med andra ord...

Nu till veckan jobbar jag en hel del, sen bär det av till Ullared nästa helg. Ska bli kul att uppleva hysterin, vi ska göra allt som alla inte rekommenderar, d.v.s. åka på en helg OCH åka på ett skollov... Vi har en lång lista på vad vi ska köpa, får se hur mkt vi orkar med. Vi ska åka tillsammans med några kompisar så hur som helst får vi trevligt sällskap. Ska bo över i stuga också, för det är ju ganska långt fram och tillbaka... Helgen efter det ska jag vara instruktör på ett hundläger, ska hålla i lydnaden och gå igenom lite apellspår. Hoppas även på att hinna köra lite sök med Bosse, ska bli kul att se vad han kommer ihåg efter typ 7 år sen senaste träningen... Körde ett rejält lydnadspass med honom i fredags (var ute och tränade en kompis) och det gick riktigt bra! Jag blev faktiskt riktigt sugen på att starta igen, får se om jag kan träna lite lydnad nu i vinter och kanske starta till våren. Det skulle vara himla kul faktiskt!

Nu ska jag gå och byta kläder på Axel innan vi går till söndagsmiddagen... Fint ska det va´!

2 kommentarer:

  1. Åh, vad spännande med valp! Hoppas planerna går som ni hoppas! :-)
    Och ha det så bra på Ullared. Vi har alltid lyckats åka dit på väldigt bra tider utan kö. Och ändå är det ju mycket folk.... :-) Men det ska nog gå bra ;-)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Kul att du är så "hundig" igen! Och visst är det en dobermann du ska köpa....? :-)

    SvaraRadera