tisdag 31 mars 2009

Earth hour...

...firade vi inte i lördags. Däremot hade vi earth night hela fredagkvällen och nästan hela natten mot lördagen... Vi var ju i Uppsala hos Björns föräldrar i helgen och bara några timmar efter att vi kommit upp fick vi en påminnelse om hur det var att bo på landet. Strömmen gick runt halv åtta på kvällen, just när Axel stod och borstade tänderna. Först blev han jätterädd, men sen fick vi fram ficklampor och då tyckte han bara att det var mysigt. Vi läste saga i ficklampans sken och han somnade nöjd.

På lördagen var det namngivningscermoni för lilla Sandra, Axels kusin. Det var massor av folk och jätteroligt att träffa Björns systrar med familjer. Axel hävdade hela vägen dit att han ÄLSKADE Sandra och att han skulle bära henne. Det fick han också, om än sittande... Han lekte också mycket med Teodor och gick och höll honom i handen. Så söta!! Och jag fick bära omkring på lilla Sandra och snusa bebisdoft! Så härligt!

På kvällen skulle det vara VM-kval i granngården, jag däckade dock med Axel efter en hektisk dag och sov gott när Björn kom hem.

I söndags lämnade vi farmor och farfar efter goda pannkakor och åkte till Knivsta och hälsade på. Kändes konstigt att bara titta in på en fika, precis som förr i tiden. Gott kaffe, god glass och en välbehövlig lekstund för Axel, sen bar det av hemåt igen. Strax efter vi kommit hem fick jag ge mig iväg igen, jag skulle jobba natt. Inte så kul, men det gick ändå rätt bra. Men jag sov väldigt gott dagen efter sen!

Våren verkar äntligen vara här! Så skönt, sol och varmt! Imorgon är jag ledig och det ska bli så himla skönt! Hoppas på att kunna vara ute mycket på förmiddagen, sen på eftermiddagen ska vi och fika hos en kompis. Kanske kanske orkar jag ta en trimning på raggiga gamla Bosse också...Men jag ska nog mest njuta imorgon!

Ha det!

1 kommentar: