söndag 8 mars 2009

Om jag får barnbarn...

...ska jag komma ihåg att hämta dem ibland av ingen anledning alls... Mina föräldrar har tagit Axel ett par gånger den här helgen utan att vi egentligen har haft nåt planerat, och det är så otroligt skönt att få lite tid för sig själv... Jag har hunnit städa, plocka, putsa lite fönster, rensa ur Axels garderob på för små kläder, tvätta massor och bara vara lite... Nog för att man visst kan göra sånt när Axel är med men allt tar ju så mkt längre tid då och dessutom måste man hela tiden plocka undan allt det han drar fram under tiden. Så då är det väldigt skönt att kunna koncentrera sig på det man egentligen ska göra...

Igår hade vi Nina och Markus och lilla Isak här på middag. Jättetrevligt och barnen skötte sig exemplariskt också! Lite titt på melodifestivalen blev det ju också och Caroline af Ugglas som jag hejar lite på gick vidare, kul!! På förmiddagen var vi och shoppade lite på stan, vi har handlat upp oss på spindelmannen och Blixten McQueen-saker... Det är för tillfället det enda som Axel vill ha på sig, och nu börjar mycket av det bli för smått. Så nu fick man dra sitt strå till Disneys stack och handla lite...

Trist väder har det varit hela helgen, helt grått grått grått och kallt... Snön är nästan helt borta och allt är blött och skitigt. Nu längtar jag verkligen till våren, jag längtar att få klippa ner allt fult och visset i trädgården och gräva lite i landen... Ska bli så roligt att få uppleva våren i huset igen, förra året hade man ju fullt upp med att flytta och få ordning inne...

Jag har börjat bli lite involverad i en hundklubb här i stan igen, det känns så himla roligt! Jag blir så vansinnigt sugen på att komma igång och träna lite igen, och Jessica har lurat mig att vi ska tävla flera tävlingar i vår/sommar. Jag blir helt pirrig bara jag tänker på det och tycker det ska bli så himla kul! Hoppas bara jag hinner träna lite innan, det känns ju alltid lite bättre om man vet lite var man står! Bosse ska i alla fall gå en nybörjarkurs i agility med Alicia, tjejen som gick aktiveringskurs med honom i vinter. Så förhoppningsvis är han i alla fall lite bättre form än mig...

Ikväll ska Björn och jag gå på bio, män som hatar kvinnor. Ska bli riktigt kul, det är ju verkligen en film som man vill se! Nu ska jag gå och koka potatis, mamma och pappa skulle komma bort med kalops om en stund... Ha de!!

2 kommentarer:

  1. Kul med en liten uppdatering! ;-)

    Jag skulle också önska att mina föräldrar bodde i samma stad (eller ja - stad och stad....). Men dom är iallafall närmare nu än tidigare.

    Hm, jag skulle också behöva köra lite agility. Det värsta är ju att om jag ska ut och tävla så blir det ju klass 3, och då måste man nästan ha tränat lite innan..... ;-) Om ni ska tävla här i närheten så kommer jag dock gärna och hejjar på er! :-)

    Kom gärna med ett betyg av filmen sen! Jag är väldigt sugen på att gå och se den....

    Vi hörs!
    Kram Therese

    SvaraRadera
  2. Låter bra att gamla sökgänget håller igång med hundaktiviteter.... *s*

    SvaraRadera