söndag 15 mars 2009

Nu ska man väl kommentera...

melodifestivalen förstås... Den gick ju av stapeln igår kväll. Jag känner mig nöjd med låtvalet, jag hade väl Caroline af Ugglas som toppfavorit, men detta är också ett bra kort! Skönt att vi äntligen skickar nåt lite annorlunda, det kan ju knappast ändå gå sämre än det gjorde förra året... Hoppas bara vi kvalar in, det är väl kanske det som är problemet.. Internationella juryn verkar ju inte vara så förtjusta i låten...

Vi har haft trevligt besök här i helgen, Daniel och Mimmi från Uppsala har varit här. Lördagen tillbringades i vanlig ordning med shopping på stan, idag har vi varit ute på Gränsö, gått utvalda delar av gränsöleden samt grillat korv. Axel och jag hittade en tångräka i vattnet, när Axel har berättat för alla om detta har han glatt berättat att han har hittat räkost... Ganska roligt!

Bosse fick följa med mina föräldrar idag, de har gått Tjustleden i 5,5 timmar. Mamma hade gått över 24 000 steg, undrar hur många steg Bossestackaren fick gå... Han verkar rätt nöjd nu i alla fall kan jag säga...

Nu på eftermiddagen har jag varit ute på kennelklubben på möte om utställningen vi ska ha den 23 maj. Nu vill de även att jag håller kurs där för instruktörerna, känns kul faktiskt! Ska se om vi kan plocka ihop lite dagar längre fram i vår och få in lite träningstillfällen. Och så ska jag ju hinna träna med bosse såklart, ska ju anmäla honom till några tävlingar också!

Nu ska jag se om jag kan få en totalt otrött och helvild Axel att kunna tänka sig att gå och lägga sig. Har nog hamnat lite snett i tiderna den här helgen, sena tupplurar, sena kvällar... Men imorgon är det måndag och väckning vid halv sex igen, så det vore ju rätt bra om man fick honom i säng snart... Känns lite som mission impossible för tillfället...

Ha det!!

1 kommentar:

  1. Hej!!

    Ja, jag tyckte att Kritter såg väldigt bra ut. Teodor fick provligga den o han verkade tycka om den. :) Han gillar ju får oxå. :)
    Såg på IKEAS hemsida att den fanns i flera olka färger än blå å vit. Men jag gillar nog vit mest.

    Stefan o jag ska åka å kolla ngn dag vad han tycker åxå...


    Hoppas ni mår bra! :)
    Vi ses den 28/3. Kramar // Ulrika m familj

    SvaraRadera