fredag 20 mars 2009

Satt och läste...

min gamla blogg, på Familjeliv.se. Och förundrades hur annorlunda den var mot hur jag bloggar nu... Jag hade så mkt åsikter, så mycket tankar... Var har allt det tagit vägen nu? Nu känns det som att man bara flyter med i allt, man hinner knappt tänka på någonting. Trist... Det känns som att bloggen var mkt roligare och intressantare då, det måste ju betyda att även jag var roligare och intressantare då... Eller också hade jag bara mer tid att fundera och tänka, det jag läste var det jag skrev när jag var mammaledig...

Ligger med datorn i knät och kan knappt se skärmen för solen bländar mig så... Härligt! Man tror varje dag att nu är våren här, men så vaknar man på morgonen och då är det minus sex grader... Men solen är varm och skön, man får vara glad för det lilla. Axel och jag har röjt en hel del i trädgården nu i några dagar, så kul att börja göra fint för vårblommorna!

Axel sover middag för en gångs skull, det är ju nåt han annars så gott som slutat med. Men nu har han haft en släng av magsjuka så då är han visst lite tagen... Men inte så farligt, på förmiddagen var vi ute en långsväng med trehjulingen, vi var och hälsade på myrorna i myrstackarna som just har vaknat efter vintern. Vansinnigt spännande tyckte Axel!

Jag väntar på att Björn ska komma hem, han slutar ju tidigare på fredagarna. Bosse och jag ska ut och träna lite tänkte jag. Vi tränade lite igår på promenaden och det var så himla kul och gick så bra! Sen ska jag också upp och hälsa på min farmor som är riktigt dålig och är inlagd på sjukhuset. Jag hoppas hon mår bättre än sist jag såg henne, det var inte roligt alls!

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar