måndag 26 januari 2009

För första gången på länge...

...ska Axel gå till dagis imorgon. Det känns som att han knappt har varit där sen vi var på gran canaria, det har bara varit lite strödagar till och från. Nu blir det 3 dagar den här veckan förhoppningsvis.

Idag började jag nästan känna mig lite i desperat behov efter människor. Det är över 2 veckor sedan jag var på jobbet dagtid och alla jag känner har antingen varit bortresta eller sjuka. Så det ska bli skönt att komma till jobbet imorgon faktiskt.

Idag har Axel och jag varit i lekparken, dammsugat, bakat kakor, klippt ner julgranen, spelat fotboll, lekt i sandlådan, krattat löv och lagat middag. Sen stack jag iväg och tränade och nu när jag kom hem har Björn varit ute och sprungit. Imorgon ska jag och en kompis gå en riktig långpromenad på förmiddagen, på med stegräknaren.

Nu känns det tur att man inte bor i Uppsala, alla jag har pratat med däruppe är hur sjuka som helst! Nu är man glad att man tog influensaspruta trots att alla hånade mig...

Nu ska jag ringa till de som är allra sjukast, Knivstafamiljen! Deras barn har haft 41,3 grader i feber, helt otroligt! Och dessutom vattkoppor! Stackars dem!!

Ha det bra allihop!

2 kommentarer:

  1. Usch och fy. Felicia har tack och lov "bara" strax över 39 grader. Än så länge iallafall. Har hört att det går vattkoppor också, så vi får väl se vad som komma skall....
    Ha det så roligt på jobbet ;-)

    SvaraRadera
  2. Idag är första dagen på 1 vecka som barnen är feberfria! Jippi!! Men nu har jag en svag och klagande man istället med 39,5 graders feber! Så isolerad kommer jag också bli ett tag framöver eftersom barnen fortfarande har sina vattkoppor kvar. Man kan ju inte lämna dem hemma hos sjuka mannen eller ta med dem till affären. Men jag hoppas vi står på benen tills nästa helg så vi kan komma och hälsa på er!!

    Kram!

    SvaraRadera