söndag 1 februari 2009

I simhallen...

har vi varit idag. Det är ju så himla kul att vara där och Axel trivs verkligen som fisken i vattnet! Jag fattar inte varför man inte åker dit oftare. Det ska vara mitt försenade nyårslöfte, att åka oftare till simhallen. Björn och jag turades om att vara i den varma barnbassängen, och sen simmade vi lite i den inte lika varma vuxenbassängen. Bra, för då fick man lite motion på köpet! Imorgon ska jag väga mig igen efter en vecka av "mitt nya liv" som jag påbörjar ungefär 20 gånger per år.. Hoppas det har gått bra. Jag har försökt att träna lite varje dag och äta lite mer nyttigt och lite mer efter pointstanken. Idag när jag åt en kaka här på jobbet tänkte jag t.ex. "undrar hur många points det är i den här..." Skämt å sido, det har faktiskt gått ganska bra känns det som. Jeansen sitter redan lösare.

I måndags var jag på step up, i tisdags var jag och en kompis på en riktig "hästmarsch" (12000 steg sammanlagt). I torsdags var jag ute och sprang, i fredags gick jag fram och tillbaka till stan och lite till (drygt 10000 steg), i lördags blev det bara en rask långpromenad med Bosse och idag har det bara blivit simhallen. Men lite känns det som att jag har kommit igång i alla fall.

Imorgon tänkte jag gå på step up igen och sen tänkte jag gå på nåt spinningpass också.

I helgen kommer förhoppningsvis Knivstafamiljen på besök. Hoppas bara att de hinner friskna till så pass, och att vi håller oss friska också såklart! Det var jättelänge sen de var och hälsade på, så det ska bli roligt!

Nu ska jag gå och se om det finns nåt jag kan göra här på jobbet, jag har ju inte precis jobbat ihjäl mig den här helgen kan jag säga!

4 kommentarer:

  1. Hej svägerskan!!

    Vad DUKTIG du är!! Jag LÄNGTAR till jag kan börja träna igen. Är fortfarande hostig o orkar inte riktigt. Går iaf... Bätre än inget...
    Glömde svara på ditt inlägg, hur jag kunde gå 26000 steg på en dag. Jag gick till jobbet, på jobbet (MKT) till Teodors dagis...

    Nä, Stefan har kommit upp mest ca 4000 steg eller så...

    Kram // Ulrika

    SvaraRadera
  2. Felicia älskar också att bada! Och nu när jag är föräldraledig så har min mamma försökt komma hit på fredagarna ibland och då har vi åkt till Fyrishov. Eftersom hon tycker att det är så himla roligt så känns det bra att åka dit lite då och då.
    Ha det så bra i helgen och tänk inte alltför mycket på träning och mat. Lagom är bäst ;-)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Hej!
    vad duktig du är! Björn oxå. Här är jag ju själv väldigt förkyld så håller mej inomhus tills jag mår bättre. Det är jobbigt bara att laga lite mat och att byta blöja på bebisen. Hihi!!
    Ha det bäst!

    Kram/ Maria (Mia)

    SvaraRadera
  4. Hej vännen!

    Skickar vidare en liten utmaning till dig. Mer kan du läsa in min blogg :-)

    Kram Therese

    SvaraRadera