söndag 11 januari 2009

Sitter just...

... och tittar på ett program om människors livspussel, hur man får allt att gå ihop. Och jag känner att jag är så himla glad att jag har det jobb jag har och att man bor där man bor. Det handlar om karriärkvinnor och män som åker hemifrån vid 06.00, jobbar hela dagarna, kommer försent för att hämta sina barn, äter middag klockan 20, lägger barnen och jobbar sen fram till 01.00 igen... Är det verkligen värt pengarna undrar man då? Jag mår dåligt bara jag ser det på TV... Och jag är stressad över att jag ska vara bortrest mer eller mindre i en veckas tid... Jag ska på traumautbildning i Kalmar nästa vecka, ska bli jätteroligt men det blir tungt för Björn som är helt ensam med Axel eftersom mina föräldrar dessutom är i Egypten. Och det blir väldigt långa dagar för Axel på dagis, och för Bosse här hemma... Men, det är ju som sagt en vecka, det är väl många som har det så jämt...

Jag har också slagit planerna på att plugga vidare samtidigt som man jobbar ur hågen för en tid framåt. Jag har nu försökt att ta mig igenom traumaboken, jag har haft den i snart en månad och fortfarande inte kommit igenom den... Det är alltid så mycket annat man behöver göra...

I helgen har vi tvättat, tvättat och tvättat. Jag förstår inte hur mycket tvätt man kan få ihop! Nu var i och för sig Axel lite magsjuk här igår och ett antal lakan, pyjamaser och snuttar blev offer för diverse saker... Men ändå!

Idag har jag och Bosse varit på vår aktiveringskurs. Det var roligt och gick jättebra. En dam kom fram till mig och sa med beundran i rösten "Bosse har ju verkligen lärt sig mycket på den här kursen...". Jag höll god min och avslöjade inte att han är åtta år och har tävlat lydnadsklass 3...

Vi har hittat en ny kanal på tv:n som visar Sex and the City nonstop.. .Kul!!

Idag har vi också äntligen beställt vårt nya köksbord och våra nya stolar. Blir nog riktigt snyggt!

Nu ska jag ut på nätet och söka recept på chili con carne, jag ska försöka mig på att göra det utan mix...

1 kommentar:

  1. Nä, jag tror definitivt inte att det är värt det - inte för alla pengar i världen. Undrar om de som lever så när barnen är små kommer på efteråt hur mycket de missat...?

    Lycka till med maten - det är inte särskilt svårt att laga ;-)

    SvaraRadera