onsdag 28 maj 2008

Djupt besviken...

är jag på det USLA avtal som Vårdförbundet idag tackade ja till! Jag trodde att det äntligen var tid för oss att stå upp för våra yrken, för våra yrkesroller, vår legitimation och vår kompetens! Jag trodde verkligen att Vårdförbundet var starkt nu, att de inte tänkte ge sig. Och sen tackar de ja till ett bud som är 0,5 % högre än det vi gick ut i strejk för!!! Det är ju helt skrattretande!! Jag blir så ledsen och så arg!! Just nu har jag VÄLDIGT stor lust att söka utträde ur facket, det är ju så katastrofalt!! Nu hoppas jag på vild strejk eller massuppsägningar!!!

2 kommentarer:

  1. Men gud! Är de DUMMA eller??? VArför i HELVETE har det varit sån maiiv strejk, om det bara blev så LITE fy fan! :(
    KRAMAR /Ulrika

    SvaraRadera
  2. Mycket väsen för ingenting som Shakespear skulle ha sagt!

    SvaraRadera