onsdag 14 maj 2008

Min första...

...mer eller mindre seriösa agilityträning på några år, var jag på igår... Gick in på västerviks brukshundsklubbs hemsida i måndags för att skriva ett inlägg och se om jag kunde få några inresserade att börja träna ihop. Och då var det redan några som höll på att träna på tisdagarna vid halv sex och alla var välkomna... Kul kul!!

Så jag och Bosse packade väskan, ringde in mormor som barnvakt eftersom Björn skulle på speedway och sen åkte vi ut... Själva träningen gick väl lite sisådär, Bosse var riktigt på hugget och låg som vanligt långt före mig på banan.. Han var väldigt yvig och hade stora problem med slalomen och kontaktfälten, men det var ändå väldigt roligt! Vi bestämde också att vi skulle anmäla oss till agilitytävling i Vimmerby den 28 juni, det är kul att ha något att träna mot. Det var en mycket trött Bosse som kurade ihop sig här hemma igår... Och en trött matte...

Idag har vi pysslat i trädgården på kvällen. Rensat lite ogräs, sått morötter, ärtor och basilika och planterat plantor som jag fick av Ulrika i söndags. Axel tyckte det var jätteroligt eftersom landet var som en gigantisk sandlåda och gjorde "kackor" hela tiden. Bosse trodde att det var hundgodis som jag grävde ner och grävde upp ärtfröna... Vi får väl se hur mycket grönsaker det blir... Idag har vi skördat sallad för första gången och haft till middagen, riktigt gott var det!! Roligt att ha egen mat!!

Nu ska jag snart gå och knyta mig, en 5-dagars vecka tär på krafterna...

1 kommentar:

  1. Lycka till med agilityträningen! Om ni inte lyckas på tävlingen, kommer ni säkert ha en tid av rolig träning att se tillbaka på. Att pyssla i trädgården är som balsam för själen, i alla fall för mig!
    Kram Mimmi
    PS. Vi ses till midsommar! DS.

    SvaraRadera