fredag 14 mars 2008

På jobbet...

sitter jag just nu. Har bara 4 patienter att ansvara för så jag sliter inte ihjäl mig precis.. Ska jobba långhelg, eller caca som det populärt kallas. Det verkar så här långt bli en lugn helg, men det kan ju ändra sig väldigt fort som bekant...

Igår var jag ledig och vi var i simhallen hela familjen. Det var lite för kallt i vattnet för att Axel skulle tycka det var riktigt bra, men rätt så kul hade han i alla fall. Axel och jag åkte också vattenrutchbanan, men den var han nog lite för liten för. (Pappa hade rätt...) Han blev lite rädd, vi får nog vänta lite grann med det.

Idag var det dagis igen, jag var och lämnade. Först var han lite tveksam, de sa att det kunde bli annorlunda när den förälder som vanligtvis inte lämnar gör det... Men sen dök Axels bästis upp i fönsterrutan och då var allt glömt. Ett stort smile, och sen var han igång! Jag fick också titta på Axels fina påskkreationer, ett ägg med fjädrar och knäckformar och en kyckling. Tänk vad han kan min lilla älskling!

Sen var jag och Björn och Bosse nere i motionsspåret, Björn sprang och jag och Bosse gick. Bosse gick lös hela vägen och vi tränade lite uppletande och lite lydnad. Kul kul!!

Nu ska vi äta lite här på jobbet, ska blir riktigt gott. Skaldjursragu skulle det bli, låter smaskigt!

Kram på er!!

1 kommentar:

  1. Oj, har ni betjäning med mat på jobbet! Smarrigt!! :)
    Oj vad DUKTIG Axel är!! inte kan man tänka sig att de små kan såna saker! *ler*

    Inte många dar till ni kommer upp nu!! :) Teodor är FÖRKYLD å jag med! Hoppas det är bättre då!! Men det är ju en vecka till dess!! KRAM
    /Ulrika

    SvaraRadera