tisdag 25 mars 2008

Idag...


...skulle Axels "riktiga" dagiskarriär börjat, med två heltidsarbetande föräldrar... Den blev som för så många andra, kort... Halv sjuk prick hängde Axel och jag på låset, och jag var på jobbet några minuter försent, men ändå ganska nöjd. Klockan 10 ringde de från dagis och sa att Axel hade bajsat så många gånger, och ganska löst också. Det var bara att åka och hämta... Nu vet jag inte hur sjuk han är, han är ju en "morgonbajsare" och brukar bajsa både 2 och 3 gånger på morgonen. Men riktigt så löst som de beskrev det brukar det väl inte vara... Vi får se, han har varit pigg här hemma i alla fall, ingen mer bajs och mat åt han med god aptit. Bosse blev i alla fall glad när vi kom hem, han skulle ju haft sin i livet första långa ensamma dag... Nu slapp han det!

Björn är från och med idag plåtslagare, rapporterna jag fått via sms är att det går bra för honom. Jag håller alla mina tummar för att han trivs och att det går bra, vi behöver verkligen få lite normalt liv här nere i Västervik!

Påsken i Uppsala var bra, om än i halkigaste laget när vi åkte hem igår... Inte kul, massor med olyckor och långa köer, men det gick bra för oss. Påskafton var det full fest hos Björns föräldrar med massor av barn. Jag tror aldrig att Axel haft så roligt som med de barnen, han skrattade så han skrek hela kvällen! Helvild! Det var så roligt att se honom, lillplutten!
I söndags var jag och Axel på Studenternas i Uppsala och tittade på islandshästtävlingar. Vi hade sällskap av Ulrika och Tedor och Björns kusin Pernilla. Riktigt häftigt var det att se när de FLÖG fram i flygande pass på isen! Härligt, Axel tyckte det var kul!

Laddar upp lite bilder idag också, en del är gamla, men jag har inte kommit mig för att ladda upp innan... Håll till godo!


Äggmålning hos farmor och farfar...

Axels första påskpynt!!

Vårsolen värmer...

Utsikt från vårt älskade hus!! Mars 2008



Axel lite sjuk... Mars 2008

Brorsorna... Mars 2008

Stora killen!! Mars 2008

Tuffa killen!! Februari 2008

1 kommentar:

  1. Hej hej!!
    ÅH vilka FINA bilder! :)

    Nä, ingen magsjuka här... Tack o lov! Vart kan den ha kommit från då??? *skumt*

    Jo, det löser sig nog, iaf det m pengarna... Jag har ju tjänat drygt 700 kr på PartyLite nu åxå.... :) Tack o lov!!

    STORA KRAMAR /Ulrika

    SvaraRadera