söndag 16 mars 2008

3 patienter...

... har jag ansvar för idag... Helgen fortsatte som den började här på jobbet, lugnt och stillsamt. Det är konstigt hur det kan vara så olika, sist jag jobbade helg höll vi på att slita ihjäl oss. Man har lite svårt att njuta av när det är lugnt, man blir väldigt rastlös... Jag går och tjatar på mina patienter hela tiden, de är väl helt trötta på mig... Men snart ska vi väl gå ut och äta, då slipper de mig ett tag.

Helgen har varit lugn i övrigt också, igår var det ju såklart melodifestival som gällde. Vår TV har gått sönder så vi fick titta på en superliten tv som jag fick när jag gick i gymnasiet... Men det gick det också. Jag tycker rätt låt vann, jag röstade till och med på den. Men många andra var också bra, det ska bli kul att höra alla slagdängor på radion framöver. Vi gjorde pizza till det, vår egen, supergoda! Jag höll på att äta ihjäl mig! Tidigare på dagen var jag och Axel och handlade, vi tog cykeln. Axel tyckte det var superkul att cykla, han vägrade gå av cykeln när vi kom hem, så vi fick cykla en extrasväng. Det måste jag göra lite mer med honom! Tut-tut sa han hela tiden när han satt därbak...

Idag startade jag dagen med en stavgångspromenad, riktigt skönt! Sen åkte vi till mormor och morfar och åt våfflor, hur gott som helst. Nu är jag tillbaka på jobbet, och sliter som sagt inte ihjäl mig! Nu är det bara en dag kvar på den här långhelgen, sen är jag ledig på tisdag. Ska bli skönt, vi ska pyssla lite hemma innan vi åker till Uppsala på fredag för att fira påsk...

Kram på er!!

1 kommentar:

  1. he he
    Vi åt åxå hemmagjord pizza, å höll oxå på å äta ihjäl oss..... Fast vi åt innnan 20....

    Ses i påsk! KRAM /Ulrika

    SvaraRadera