lördag 19 november 2016

Åh herregud. ..

Senaste inlägget är 10 dagar gammalt! 10 dagar,  jag som ska bli seriös i mitt bloggande nu...

Jag läser allt fler bloggar nuförtiden. De flesta bloggar är ju lite mer seriösa än min, jag har en salig blandning av ultrafeminister, kändisar och tvillingmammor som bloggar om bebisscheman och träning på min läslista. Knappt några hundmänniskor konstigt nog... Min absoluta bloggfavorit är Malin Wollin som också skriver en del krönikor i aftonbladet. Älskar henne humor! Om jag kunde länka hade jag gjort det men det kan jag inte i appen.

Jag är just hemkommen efter ett dygn på vägarna,  på Kentkonsert i Örebro, hos brorsan med familj och till sist lite outlet shopping.  Mamma var med som kartläsare. När vi kört nästan en timme och borde varit framme vid outleten men inte kände igen oss tittade hon på kartan.  Då var vi 44 minuter ifrån outleten. När vi startade från Örebro hade vi 45 minuter till samma ställe.  Jag förklarade att vi INTE kunde åka tillbaka dit nu. Hon förklarade att hon var SÅ besviken och såg genast ut en väg vi kunde gena över. Jag insåg att jag inte hade nåt val. Genvägen började som smal asfaltsväg, övergick i grusväg,  blev en kostig och tillslut åter en fin väg.  På outleten köpte jag ett par byxor som jag hoppas Elin kan tänka sig. 49:-. Plus 44 minuters bensin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar