torsdag 29 september 2016

För första gången ...

var jag ledig en "tjejkväll ". Tjejkväll är något lätt suspekt som Västerviks handel erbjuder ett par gånger per år, det innebär i princip kvällsöppet, bra rabatter och extremt mycket folk!

Det hängde på en ganska skör tråd att jag tog mig dit. Det började med att 10-åringen ( som jag vanligtvis får muta för att gå på stan) grät för att han inte fick följa med. Därefter började båda 4-åringarna gråta för att de inte fick följa med. Sen grät de för att de trodde de skulle vara ensamma hemma eftersom Björn inte kommit hem från hundpromenaden än.  Sen höll jag på att börja gråta för att Björn aldrig kom hem. Jag tänkte att det är nog inte värt det....

Men oj vad det var värt det. Jag glömde genast de gråtande barnen och shoppade 4 plagg i första butiken. Sen shoppade jag jackor, skor och annat smått och gott. Med jämna mellanrum skickade jag mess till Björn. "Ja eller nej?" "Sko nr 1 el 2?" Varje gång svarade han rätt 😆

Nu är jag hemma hos ogråtande och sovande barn. Och har firat shoppingframgångarna med en Heineken. Skål för mig!

3 kommentarer:

  1. Åh så härligt att kunna få unna sig själv kläder och skor.
    Sist jag köpte byxor kostade de 60 kr/par. Då köpte jag ganska många.
    Mina skor och stövlarna är trasiga, men jag får ha dem ändå... hoppas på en inte alltför regnig höst... 😉

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja som sjuksköterska blir man rik😉😉 Du borde komma och shoppa i vår Busfröbutik. Jättefin secondhandaffär. Köper typ alla barnens kläder där.

      Radera
  2. Åh så härligt att kunna få unna sig själv kläder och skor.
    Sist jag köpte byxor kostade de 60 kr/par. Då köpte jag ganska många.
    Mina skor och stövlarna är trasiga, men jag får ha dem ändå... hoppas på en inte alltför regnig höst... 😉

    SvaraRadera