måndag 5 september 2016

Denna träningsvärk alltså...

It's killing me! Jag skriker varje gång jag ska sätta mig, jag går baklänges ner för trappor och jag känner mig typ influensasjuk för det värker i hela kroppen. Även om låren utan tvekan är värst. Kettlebell is da shit!

Idag har vi inlett en ny epok i vårt föräldraskap. Vi har ju i flera år letat lämplig fritidssysselsättning för äldsta avkomman men inte riktigt hittat rätt. Nu ska han bli tennisproffs. Det känns ju rätt bra eftersom det är en sport som det finns pengar i. Jag kan förhoppningsvis leva på detta om några år och slipper på så sätt undan att jobba kvällar, nätter och helger.

Innan första träningen idag lärde jag honom allt jag kunde om denna ädla sport. Baslinje,  nät, forehand och backhand. Han glömde baslinjen när tränaren frågade honom men det andra gick bra. Förutom att jag inte tänkt på att de skulle ha ett rack med sig också förstås. Men det gick att låna som tur var. Be aware Lancelot och Elliot! Här kommer Axelot! Vi letar nu lite löst hus i Florida för att få till bra träningsmöjligheter året runt för honom. I hallen hängde en avhandling på anslagstavlan. Den hette "Är du en bra tennisförälder? " Antar att det är sånt den handlar om, att satsa på sina barn och så...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar