söndag 7 augusti 2016

Ingen fotboll, dock något...

krigade medeltida kostymdrama. Även dessa sorters program delar min och min mans syn på god tv.

Min syn på god tv är nyhetsprogram, väder, djursjukhuset, barnsjukhusprogram och allmänna sjukhusprogram. Greys Anatomy inräknat. Samt Cityakuten på den tiden det begav sig. Är jag mot förmodan väldigt pigg en helg och mot förmodan alla barn lägger sig innan 21 samma helg kan jag tänka mig en film. Gärna svensk. Typ Johan Falk.

Nu beskrev jag min man som min man. Det är han inte. Han är min sambo. Det här blir viktigt när man som vi varit på bröllop igår. Då tänker jag mycket på att jag skulle vilja ha en man och att jag vill vara en fru . Sen blir det måndag och jag glömmer det och refererar återigen till honom som min man...

Idag har vi haft kalas. För exakt 10 år sen hade jag precis gått och lagt mig. Förbannad för att den där ungen aldrig ville komma ut... Och för att Björns semester snart var slut och för att mina föräldrar snart inte orkade semestra på några mils avstånd från vårt hus.  Då gick vattnet. 10 h senare var jag mamma till den mest fantastiska människa man kan hitta. Det var stort. Och chockartat.  Jag har aldrig gråtit så mkt som jag gjorde de första veckorna som mamma. Och inte Axel heller. Han grät för att han var hungrig, jag grät för att jag inte kunde göra honom mätt. Tillslut blev jag sjukskriven och Björn fick ta över det där . Då gav han honom en hel flaska ersättning. Axel slutade gråta, jag grät några dagar till men insåg sen att det var så här det blev. Och sen grät jag lite mindre och mindre och mamma fick komma och pyssla om mig lite och sen blev  allt bra.

Allt blir alltid bra tillslut. Det ska man komma ihåg när det känns slitigt. Man vet att det löser sig. Så tänkte jag idag när jag hade en to do list inför kalas och camping på Öland. Listan innehöll ungefär 10 punkter,  tex göra tårta,  laga mat, kolla sovsäckar etc etc.

Min hjärna tänkte att det löser sig och valde därför att lägga energi på att rensa och torka ur kökslådor. Och badrumslådan.

Nu känns det skönt att de där lådorna är rena. Eller möjligtvis inte så skönt. .. Men allt det andra blev ändå gjort på nåt sätt. Allt löser sig.

Om 4 dagar antingen hatar jag tält och camping eller så googlar jag efter bra priser på tält inför nästa campingsemester. Barnen är i alla fall taggade och jag med än så länge. Återkommer om några dagar. ..

1 kommentar:

  1. Stort och fint tält. Hoppas ni får det fint och soligt på Öland. Och inte något regn!!!
    Ni är så fina på bilderna!
    Tänk att Axel blir 10 år. Helt sjukt galet. ��
    Minns att jag var så lycklig över att bli faster! Jag seglade på blåa moln. Och sen tillfrågad över att bli fadder. Lyckan var stor!!
    Stora kramar! ����

    SvaraRadera