onsdag 25 augusti 2010

Mamma kom!!

Var orden jag väcktes av kl 07.00 imorse. Jag var helt utslagen efter att Bosse återigen varit dålig i magen på efternatten. Han har ju ända sen juli nångång varit dålig var och varannan natt, ska ut och äta gräs och hans mage kurrar så den skriker... Sen är han pigg på dagarna och äter som vanligt och sen är det samma visa på natten igen. Jag har köpt dyrt veterinärfoder och tom börjat med hans magmedicin utan resultat. Jag har lagt om mattiderna så han får mat tre gånger per dag varav en sent på kvällen osv. Inget hjälper... Nu har jag bokat tid hos vet imorgon tror han behöver nån slags syrahämmande medicin...

Nog om detta, utslagen låg jag i sängen, varit uppe mer el mindre sen 03.00. Och då kom Axel och sa att han hade en överraskning. Jag sa att jag var så trött så jag orkade inte, men Axel envisades. "kom mamma, du kan komma och titta på överraskningen och sen gå och lägga dig igen". Sagt och gjort, jag masade mig upp. Och kom upp till ett dukat frukostbord, så fint dukat med vinglas med vatten och varsin macka upplagd på bordet. Plutten, så duktig han är!! Såklart jag inte gick och lade mig igen, vi hade en supermysig frukost med macka och vatten i vinglas!!

Regnet forsar utanför, vi ska försöka ta oss ut med hundarna och sen ska jag åka och hämta en avfuktare vi beställt. Sen blir det jobb jobb och åter jobb...

2 kommentarer: