måndag 16 augusti 2010

Ett snabbt inlägg...

...innan jag ska åka till jobbet... Det här känns som första riktigt höstveckan, förra veckan började ju iof Björn att jobba, men jag jobbade bara två nätter den veckan så det blev lite konstigt. Idag däremot jobbar jag kväll, det regnar ute, Axel lämnades på dagis innan lunch och jag har tvättat lite... Nu ska jag alldeles strax packa ihop mig och åka till jobbet...

Även för Leia har hösten börjat... Jag har ju bara lagt kvällar på jobbet nu fram tills att skolan börjar och då gör jag så att jag går till dagis med Bosse och Axel. Leia får vara själv en liten stund. När jag kommer hem tar jag ut Leia och går en sväng och tränar lite så hon får jobba lite med huvudet, sen får bägge hundarna vara själva tills Björn och Axel kommer hem. Hon har ju inte visat några som helst tendenser till att tycka ensamhetsträningen är jobbig, så peppar peppar fortsätter det gå lika bra... Jag har ju redan genomlevt en terrier som var galen när han var själv när han var ung, så det betackar jag mig gärna...

I veckan har vi haft anmälningskvällar på kennelklubben. Det har varit ett enormt tryck på våra kurser, väldigt kul! Jag ska i vanlig ordning hålla i tävlingslydnadskursen, det brukar vara en jättekul kurs med engagerade deltagare! Björn och Leia ska ju gå valpkurs, det ska också bli kul att höra vad han tycker om det...

Nu ska jag svepa mitt sista kaffe och sen ge mig av. Ett ganska meninglöst inlägg, men ändå...

2 kommentarer:

  1. Dina inlägg är ALDRIG meningslösa! Kom ihåg det! Kram Mimmi

    SvaraRadera
  2. Inte meningslöst, bara kul! :) kram ulrika

    SvaraRadera