tisdag 23 februari 2010

Helt spyfärdig...

var jag efter snöskottningen idag... Illlila (tre L?) i ansikten, puls nära maxpuls och helt genomsvett... Ytterligare 2-3 dm har kommit i natt och idag på förmiddagen, nu är gränsen snart nådd!! Idag hade jag vilda planer på att köra all snö som jag inte har nånstans att göra av längre, in på grannens tomt... Som straff för att han är på semester på varmare breddgrader!! Jag tänkte att mina bortskottade högar kommer ju ändå inte synas under det tjocka täcke som genast täcker allt...



Promenaden till dagis var ett äventyr. Axel fick gå stora delar av vägen eftersom det var såna enorma vallar så att snowracern bara välte hela tiden. Jag pulsade och slet som ett djur eftersom det var så djup snö att det bara mosade ihop sig under snowracern. Barnen på dagis kan inte vara ute eftersom deras gård inte är skottad och barnen försvinner i snön... Igår var de på väg att stänga dagiset eftersom nödutgångarna inte går att öppna för alla snö. Svaret föreståndaren fick av kommunen var att det börjar ju ändå inte brinna på dan... Känns tryggt!!



Helgen har vi ägnat åt att täta vårt tak eftersom jag vaknade i lördags av att snöstormen ven ute och att det droppade inne... Taket i vår matsal hade gett upp och börjat läcka och hela ytterväggen där var helt vattensjuk, tapeterna bara lossnade... Björn stod på stegen i 9 timmar i tjutande snöstorm och åtta grader kallt... Men duktig var han, nu är det torrt och fint! Det fina i kråksången är också att försäkringsbolaget inte täcker en krona för det som vi nu måste reparera eftersom hemförsäkringen inte täcker läckage genom tak eller yttervägg... Bra med försäkringar!!

Nu ska jag packa ihop mitt pick och pack och försöka mig på att ta mig till jobbet. Blir väl inte det lättaste på de oplogade vägarna, bäst jag har tid på mig...

1 kommentar:

  1. Fy FAN vad träligt! Duktig min bror är som står i kylan... Hoppas ni slipper snön snart... Här smälter allt bort nu...

    Kramar /Ulrika

    SvaraRadera