torsdag 19 november 2009

Jäklar...

...vad bra Bosse går i fria följet nu! Så himla kul! Och inte så mycket pip och gnäll heller, det har jag ju annars haft lite problem med. Riktigt kul! Var och tränade ikväll, tränade rutan en del och sen fritt följ och fjärrdirigering. Trots att regnet ÖSTE ner gick han hur bra som helst. Kul! Jag var helt upprymd när jag åkte han och bestämde mig för att starta en trea i vår. Men jag kommer att hoppa över platsliggningen. Jag har sån grym ångest för platsliggningen, jag vet egentligen inte varför, det har ju aldrig hänt nåt. Men bara tanken på att Bosse ska ligga mellan en dobermann- och en rottweilerhande gör att jag skakar... Lilla plutten, bli uppäten av stora farliga hundar... Det är ju såklart helt kört att få nåt förstapris då, men jag tror att jag behöver det för att våga starta lydnad igen alls med honom... Ångesten för platsliggningen har verkligen eskalerat nu när jag inte tävlat på länge. Konstigt...

Tror för övrigt att jag håller på att bli ordentligt sjuk IGEN. Vill inte!! Ska gå och sova nu!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar