måndag 16 november 2009

Dimma, dis, grått, regn...

... är allt man har sett sista veckorna. Helt otroligt vilket tråkigt väder, det känns verkligen att det är november ute... Det är lite svårt att ta sig för saker ute, vi är mycket i lekparken och hänger och sen såklart mycket ute på promenader med Bosse. Allt blir blött, kallt och eländigt!

Igår var Axel med mormor och morfar ute på äventyr på Gränsö. De gick ca 3 kilometer i skog och på hala klippor, vilken duktigt liten kille!! Han fick i och för sig både blodpudding och våfflor innan de vände tillbaka till bilen igen, men ändå!

I torsdags fick Axel sin spruta mot baconsnuvan... Han klarade det galant, lite ledsen vid själva sticket såklart, men sen gick vi till morfars jobb, biblioteket och tillslut McDonalds och då var allt glömt. Han hade knappt nåt ont i armen alls och inga övriga biverkningar. Det var skönt! Nu är det bara Björn kvar i familjen som inte fått sprutan, men hans tid kommer väl. Mormor och morfar är också vaccinerade.

Hundträningen har legat lite på is sista veckorna, vi har ju varit lite sjuka och sen har ju vädret varit som det har varit också. Sen har jag jobbat mycket dag och nu den här veckan natt och då är det svårt att hinna med så mycket tycker jag. Det blir mest sova och jobba då. Det är de här veckorna jag oroar mig för när jag tänker på att vi ska ha valp till sommaren, men jag hoppas att man då tar sig lite mer i kragen eftersom hunden verkligen kommer att behöva stimulans och träning. Bosse är ju nästan lika nöjd med att bara ligga på soffan. Vi har i alla fall hunnit med lite positionsarbete och lite uthållighetövningar...

Bosse har blivit så smal. Jag fick prova ett nytt foder, Husse för ett tag sen och tyckte att det funkade bra så jag köpte en säck. Men jag vet inte riktigt, det är ju i och för sig bra eftersom han har gått ner i vikt, men jag undrar hur mycket näringsämnen han hinner ta upp eftersom han kan bajsa typ 6 gånger på en dag... Jag funderar på om jag ska blanda upp fodret med ett annat foder också... Får se hur jag gör när säcken är slut, jag kanske helt ska byta.

Ska jag skriva nåt om Axel får det väl bli att han pratar mer och mer Västervikska... Det är helt otroligt vilka roliga betoningar på ord han kan få till... Idag hade Björn honom att säga wöwutig wegnwock och det klarade han med bravur! Axel är numera bara en Star Warskrigare, oftast Yoda, eller Jojda, som han säger. Han har 3 olika ljussvärd som man tvingas fäktas med. Ett av hans favorituttryck nu är "Pokemon, res dig". Fråga mig inte varifrån han fått det... Annars säger han andra ganska roliga saker också. T.ex när man säger "kom nu så ska vi borsta tänderna, så kan han svara "Det kan du glömma" . Eller så säger han "Nehejdu!!" Man blir mest full i skratt!

Nu har jag jobbat natt hela helgen, och sen är jag ledig några helger framåt. Sista helgen i november ska vi upp till Uppsala för dop och för att umgås lite med farmor och farfar och Björns syskon med familjer. Ska bli kul, det var så himla länge sen vi var där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar