tisdag 18 augusti 2009

Lingonsylt och grahamsbröd...

...har jag kokat och bakat idag. Brödet blev supergott, i alla fall medans det var varmt, som allt hembakat bröd... Hoppas det smakar lika gott imorgon också! Lingonsylten blev alldeles för lös, jäkla recept som lurade mig att ta i vatten. Fast alla sa till mig att jag inte skulle ha i vatten, gick jag mitt envisa pucko på receptet... Nu har jag tiggt till mig mer lingon av mor och far så jag ska koka ny och späda min sylt med. Får se om Axel och jag också tar ett varv till ute i skogen i helgen, det finns ju väldigt gott om lingon i år. Vi var ute med morfar i fredags och hittade både kantareller, blåbär och lingon. Och det är ju så himla mysigt att gå sådär i skogen! Axel var helt otrolig, han gick och gick och gick i nästan tre timmar. Och inte ett endaste gnäll! Lite äggmackor och bullar mitt i, sen gick han igen!

Har börjat jobba igen, jobbade tre nätter i helgen. Känns inte helt ok, men det kommer väl. Längtar redan efter semester igen! Nu ska jag gå och lägga en trött liten plutt innan han somnar i soffan...

Förresten, nytt liv är inlett (som så många gånger förr...) och jag har gått ner 2,0 kg denna vecka. Kul kul!!

1 kommentar:

  1. Bra bra!! Själv ska jag till ViktVäktarna på torsdag! BÄVAR!!!

    Ska nog försöka mig på att gå i skogen med teodor oxå... Plocka blåbär. Vet dock inte vilken skog!! Hi hiii!! Kramar // Ulrika

    SvaraRadera