söndag 30 augusti 2009

Agiltytävling i Valdemarsvik...

har vi varit på idag. Och så här bra gick det:

Min duktiga lilla hund kom trea med 5 fel i en av hoppklasserna. Det var inte så dåligt med tanke på att det var en inofficiell tävling och svårighetsgraderna på banorna ofta då är lite svårare än klass 1- banor. Sen tävlar man ju mot alla, även de som vanliga fall tävlar klass 3.

Först var det agilityklass. Bosse var inte alls med på noterna, var trög och seg på ett sätt som jag aldrig sett honom förr. Stannade och nosade och var allmänt lite "flippig". Vi tog oss i alla fall en bra bit på banan, sen gjorde jag fel och glömde ett hinder. Så det var helt mitt fel att vi diskade oss!

Andra banan var en hoppbana. Bosse gick riktigt bra, men som vanligt var det slalomen som strulade. Han låste sig helt på port 2 och missade första porten. Gjorde så tre gånger och då blev det ju en disk såklart. När jag sen såg det på film tror jag att jag kom lite för långt åt höger mot slalomen. Då hade han svårt att se första pinnen tror jag.

Så sista banan gjorde som jag tänkt vid slalomen, och då gick det vägen! Helt felfritt slalom. Det var en riktigt klurig bana med mycket handling och jag är så himla nöjd med hur jag löste problemen! När jag såg på filmen av det loppet ser det otroligt proffsigt ut tycker jag! Lite får man ju skryta. Tyvärr så klantade jag mig vid näst sista hindret, det var en tunnel som Bosse aldrig brukar ha problem med. Men jag var så laddad och snabb, så jag var nästan jämsides med Bosse när jag gjorde ett bakombyte. Och då svängde han med mig och missade tunnelingången. Så 5 fel blev det tyvärr, men det kom vi trea på. Kul i alla fall, nu har vi nästa tävling om 2 veckor i Vimmerby!

3 kommentarer:

  1. Åh vad skoj! Grattis till er båda! Och lycka till även nästa gång!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Grattis! (Oj vad Bosse har blivit grå i ansiktet...!)

    SvaraRadera
  3. Hej!!

    Grattis!! :) /Ulrika

    SvaraRadera