måndag 10 augusti 2009

Ja du pappa...

Här får du äntligen en uppdatering på bloggen som du har längtat så efter!! Det har blivit lite dåligt av den varan här i sommar, det finns ju så mkt annat roligt att göra!! Sena kvällar blir det med sen middag, sen läggning av Axel och sen ännu senare Bossepromenad... Men härligt har det varit! Idag började jag nästan gråta när jag var på väg till dagis med Axel för första gången på 5 veckor... Då kom jag på allt som man sagt att man skulle göra på sommaren, hur mycket vi skulle bada, sola, vara ute med mormor och morfars båt osv osv... Nu känns det som att sommaren bara flutit iväg, det känns knappt som man har hunnit njuta alls! Men visst har vi gjort en del, och vi har haft stranddagar också... Här kommer en liten resumé av sommaren...

V. 28 började Björn semester. Vi firade lite på mina lediga dagar med en resa till Kalmar och bodde på flott hotell, bara jag och Björn. Var så mysigt, det känns verkligen att det är så skönt att få lite tid på tu man hand ibland... Axel vara hos mormor och morfar förstås...

På lördagen i v. 28 åkte Axel med mormor och morfar till Öland. Vi hade hyrt stuga på Kapelluddens camping i Borgholm. Björn och jag kom ner på söndagskvällen när jag slutat jobba. En riktigt härlig vecka fick vi allesammans, vi hann med Ölands djurpark, Böda Sand, Eketorp, Viktoriadagen och sol och bad. En härlig start på semestern!

Axel och pappa på Ölands Djurpark


Den här veckan blev Axel också blöjfri, det gick otroligt smidigt och långt över förväntan. Han missade 2 gånger första dagen, sen har han inte haft en enda olycka, trots långa bilfärder och tupplurar. Skönt!!

Vecka 30 kom farmor och farfar och hälsade på. Vi gjorde ett besök i Lilla Landet i Södra Vi, gick lite på stan och umgicks...

Sen på torsdagen så lämnade vi dem här i Västervik och sen åkte vi upp till deras hus på landet utanför Uppsala. Vi hade några härliga dagar när vi hann hälsa på alla dem som vi aldrig hinner med annars, bl.a min kusin Linn och hennes familj. Då hade de bara Max, några dagar efter att vi var där föddes lillasyster Tilde. Stort grattis!!

Kusinträff med Björns sida hann vi också med. Tror vi var närmare 20 personer och massor av barn. Axel tyckte det var så himla roligt, han höll igång från 14.00 ända tills vi åkte hem vid halv 12 på natten. Supertrevligt tyckte vi också och hoppas att det blir en tradition!!



Vecka 31 tog vi det ganska lugnt, grejade lite i källaren och i trädgården. Axel tyckte nog det var skönt att bara vara hemma lite tror jag... På fredagen hade vi en trevlig grillfest för alla grannar, 18 personer och massor av kompisar till Axel. Några dagar med sol och bad ute vid Sandviken på Gränsö hann vi också med den här veckan.

Förra veckan började Björn att jobba och på måndagen kom Jessica och barnen. Så himla roligt att få umgås i flera dar med min bästa vän och hinna prata prata prata!! Vi hann med Astrid Lindgrens värld och sol och bad på Sandviken också. Fantastiskt bra har det gått med barnen också, det märks så att det börjar bli större. Knappt en enda kontrovers dem emellan tror jag...

Axel och Anton läser om dinosaurier...

Axel fick en fin riddardräkt av Knivstborna på ALV!

Jessica och jag tog en tur på stan en kväll.

I lördags var det ju också den stora dagen! Axel fyllde 3 år och var otroligt spänd inför denna dag! Vi började på morgonen när mormor och morfar kom på frukost. Axel fick massor av paket, bla. en leksaksmicro av farmor och farfar, Spidermankalsonger och en dinosaurie av morbror Jesper, boxhandskar och kläder av mormor och morfar. Sen fick han ett snöre att följa ut i trädgården. Och där stod en alldeles ny gungställning från mormor och morfar! Den blir rolig att lära sig gunga på!!

Vid 12 kom alla andra gäster på kalaset. Jag tror vi blev 18 personer tillslut, grekisk sallad till de vuxna, korv med bröd till barnen. Och sen såklart tårta och fiskdamm på det! Axel fick bara massor av bra presenter, man kan lugnt säga att det var Spidermantema på det mesta!! Hela kalaset var jättelyckat, vi satt ute i skuggan och det var verkligen trevligt.

Härlig fart på kalaset! Axel och Nadja.

På kvällen fortsatte kalaset, nu med logdans i Ytterhult. Också otroligt trevligt, god mat och härlig stämning. Jag blev så inspirerad att jag övertalade Björn att vi ska gå en buggkurs i höst!! Det ser så himla roligt ut för dem som kan dansa, jag vill också kunna!!

Enda skuggan sista veckan, som annars varit väldigt solig är att jag fått ont av mitt diskbråck igen. Jag har känt av det någon vecka, men i tisdags blev det riktigt illa. Björn säger att jag ser ut som ett miffo när jag får sådär ont, hela min överkropp blir helt förskjuten ca en decimeter till vänster. Jag fattar inte ens hur man kan se ut så, jag skulle aldrig kunna förställa kroppen så när jag inte har ont... Som tur är har jag fått bra hjälp av sjukgymnast och sen har jag tränat som en gris sista tiden så nu är jag mycket bättre. Hoppas kunna gå och jobba på fredag igen...

Nu ska jag ta en tur med stavarna och mjuka upp kroppen lite igen, innan Björn och Axel kommer hem från dagis och jobb... Kram till er alla!!

2 kommentarer:

  1. Hej!!

    Vad HÄRLIGT med en uppdatering från dig! :)

    Åh det låter härligt att få komma iväg sådär för er själva! :)
    jag hoppas jag o Stefan ska kunna ha råd med det ngn gång...
    Vi ska väl försöka oss på att komma iväg själva på bio... Men han jobbar ju så mkt...

    Härligt att ni har gjort s¨mkt under semestern!

    Kramar på er allihop! :) / Ulrika

    SvaraRadera
  2. Kram tillbaka!!

    Hoppas att du snart blir bra i ryggen (jag vet hur det känns att ha ryggskott, inte kul).

    Många gånger var jag inne för att upptäcka att jag inte skulle få någon ny underhållande läsning. Nu kompenserade du verkligen för detta uppehåll!

    Tack! Hälsningar till dig och resten av familjen!

    /Mimmi

    SvaraRadera