lördag 22 augusti 2009

Gräsänka...

har jag blivit i helgen. Björn är i Uppsala och utnyttjar sitt nyförvärvade jägarbevis. Tror dock inte det har blivit nåt än, de har haft riktig otur med vädret med ösregn... Men han får ju uppleva spänningen i alla fall...

I torsdags var jag ute och tränade agility. De har dragit igång med organiserade träningar 2 gånger i veckan ute på brukshundsklubben, jättekul! Trevliga människor var det också, så det känns roligt. Jag blev så inspirerad och sugen så jag anmälde mig genast till 2 tävlingar. Inofficiella dock, men ändå. Har svårt att hitta officiella tävlingar här nere, tycker mest de är uppe i Stockholmstrakterna...

Idag tog Axel, jag och Bosse en riktigt långpromenad på morgonen. Vi gick ut till stallet där det var hopptävlingar med svenska hoppeliten. Axel tyckte det var jättespännande i ungefär 2 minuter, sen sa han "nu är jag trött på det här mamma..." Mutad med en banan stod han ut i ungefär 10 minuter till, sen fick vi börja röra på oss igen. Men mycket motion fick vi.

Hemma har jag grejat lite i trädgården. Slängt alla gamla ruttna krukväxter överallt, och min ruttna tomat. Plockat 1000 miljoner grenar som ramlat ner från vår bok och slängt också. Sen var vi ju tvugna att ta en tur till Kvantum eftersom det var lördag=lördagsgodis.

Kvällen spenderades i lekparken, Axel är helt galen i att klättra för tillfället. Han tjatar hela tiden "var kan jag klättra mamma?" Så det är lika bra att låta honom få utlopp för sin lust i lekparken, då klättrar han lite mindre i soffor och på bord. Att skicka ut honom i gungställningen brukar också funka bra.

Imorse på Bolibompa var det med en kamel. Då sa Axel:

- Titta, en kamel! Den kanske tycker om kamelbullar!

Lite gulligt tycker en partisk mamma!

Imorgon ska vi städa och sen hämta Björn från bussen. Och plocka lingon tänkte jag också hinna med. Jag har förresten kokat ny sylt med lingonen från mor och far. Tror det blev mycket bättre nu!

2 kommentarer:

  1. Jag säger bara ÄNTLIGEN och den som säger detta är Pappa Mats.

    SvaraRadera
  2. Ja, det är bara att komma upp och tävla! :-) Det är väl ingen idé att jag erbjuder dig sovplats i Knivsta, för det har du väl redan. Välkommen är du iallafall ;-) Och kul att du kommit igång med träningen!

    SvaraRadera