måndag 29 december 2008

Jul, kök och förkylning...

Ja, vi är som sagt förkylda igen. En riktig dunderförkylning som har golvat halva släkten... Vi är ju lite mer härdade efter en höst av kronisk förkylning, men visst är man lite hängig. Jag mådde nog som sämst på Annandagen, nu känner jag mig rätt ok. Magsjukan sprider sig också som en löpeld, nu känner jag nästan ingen som inte har nån i familjen som är sjuk... Mamma var sjuk häromnatten, men än så länge verkar ingen annan ha smittats tack och lov... Men det kommer väl lagom till nyår kan jag tro.

Jag har ju jobbat hela julen. Jag var ju helt förberedd på det och tyckte det skulle gå bra, men sen när man väl skulle pussa familjen hej då på julaftonens eftermiddag, lagom till Kalle Anka, kändes det allt lite sorgligt... Axel var ju ganska sjuk också. Och sen ville jag ju se vad han sa om tomten och om alla sina paket... Men det kommer ju fler jular! Axel fick i alla fall utan tvekan flest julklappar! Han är mycket nöjd med alla klappar och leker och leker dagarna i ända.

Vårt kök har äntligen blivit klart, kaklat och fint! Det blev ett otroligt lyft med det fina kaklet, och verkligen precis som vi hade tänkt oss! Björn är otroligt nöjd och jag är mycket stolt över min händiga man!!

Nu jobbar jag två nätter innan nyår, har väl sovit lite sisådär idag. Känner mig rätt trött, men ska väl pallra mig iväg så småningom. Imorgon hoppas vi på fint väder, då tänkte vi åka ut till Ytterhult och åka lite skridskor på sjön där som har varit fryst sen julafton! Axel har tyvärr inga skridskor men han kan åka lite spark!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar