lördag 20 december 2008

Jobbar natt..

inatt... Har det otroligt lugnt efter några stormiga dagar här på akuten, men vi får väl se hur länge det varar. Man får ju absolut inte säga att man har det lugnt när man jobbar för då smäller det till innan man vet ordet av... Så, vi har det INTE lugnt!

Veckan som gått har mest ägnats åt lite julpyssel och mycket ångest för att jag inte förberett mer för julen... Som tur är ska vi ju knappt köpa några julklappar så den biten är ju inte så svår. Men jag råkade ju i ett svagt ögonblick bjuda in hela släkten på julbord på julafton och den biten blev ju lite värre. Som tur är har jag snäll släkt, så vi ska ha knytkalas. Men lite vill man ju ändå fixa med såklart. Skinkan är kvar, julgodis är kvar. Men sen är nog det mesta inhandlat tror jag. Lite panikköp blir det väl dagen innan såklart!

Ska bli roligt när den långväga släkten kommer hem. Min lillebror kommer hem från Kalmar för all framtid, han ska mellanlanda i Västervik och sen bli Stockholmare efter jul. Min kusin kommer hem från Norge efter många långa månader, hon ska fira julen här och sen åka tillbaka...

Själv jobbar jag julaftons kväll, juldagen och annandagen, så det blir väl inte sådär värst mycket mer julfirande för mig. Men det är nog bra med tanke på vikten...

Axel är väldigt spänd på detta med tomten och julklappar. Han har bestämt att Axel ska få julklappar, men inte mamma och inte pappa... Men riktigt säker är han nog inte, för imorse vid 05.30 började han att gråta halvt i sömnen. " Vad är det Axel" frågade jag. " Jag VILL ha julklappar" svarade han då gråtandes... Jag lugnade honom med att han skulle få julklappar, men att han fick vänta tills tomten kom. Då somnade han lugnt om...

Axel gick sin sista dag på dagis på nästan 3 veckor igår. Tyvärr började magsjukan att gå på dagis 2 dagar innan, jag hoppas verkligen att han inte hann smittas! Jag vill inte ha magsjuka över jul, och jag tror inte mitt jobb och mina arbetskamrater blir så glada heller... Peppar peppar, håll alla tummar!

Nu ska jag gå ut och äta lite, jag har varit konstant hungrig hela denna natt. Nu är det risgrynsgröt och mackor som står på tapeten, klockan är 02.02... Kram!!

2 kommentarer:

  1. Jag har full förståelse.... Jag vill också ha julklappar!!! Somliga saker växer man inte ifrån.... *s*

    SvaraRadera
  2. Hej!!
    Ja du- magsjukan.... Den har vi drabbats av nu! Teodors dagis har haft slag av detta i ca 2 veckor. Så stängde dagis i fredagds.
    Natten till söndag kräktes Teodor 2ggr...
    Nu inatt har vi alla 3 kräkts... jag har även haft det andra... USHA!
    Så här bara få dagar iannan jul! USCHA! :(

    GOD JUL!! STORA KRAMAR /Ulrika m familj

    SvaraRadera