måndag 29 december 2008

Glömde ju...

att berätta en liten rolig historia som hände på annandagen... Den visar lite hur högt prioriterad stackars Bosse är i vår familj numera...

På annandagen var hela släkten bjuden på julfika hos min farbror och faster. Vi var där några timmar, fikade och pratade och hade trevligt. Sen skulle ju såklart hela släkten åka samtidigt... Alla klädde på sig, vi gick ut till bilarna och började packa in. Jag ropade på Bosse som gick på gräsmattan och nosade efter harar. Han kom i full fart, och jag tänkte, vad han är duktig och lydig min lilla hund.. Vagn, unge, faster, kusin, alla skulle in i bilen. Vi smällde igen dörrarna och åkte iväg. När vi hade kommit några kilometrar på väg in mot stan ringde våra mobiler... Det var då min faster som meddelade att de hade en hund kvar där... Tydligen hade vi packat in oss alla och helt glömt Bosse.... Han hade då gått runt deras hus, upp på altanen och satt där och gnällde. Lilla plutten, så duktig han är!! Han blev så glad så glad när vi kom och hämtade honom!!

3 kommentarer:

  1. Visst får man dåligt samvete ibland. Usch, vågar knappt berätta.... Men en dag när jag gick promenad till apoteket med hundarna och barnen så band jag hundarna utanför och gick in och handlade. Träffade några kompisar där inne och stod och pratade en stund. Sen gick jag ut från andra hållet på vårdcentralen och knallade hemåt. När jag nästan var hemma kom jag på att hundarna satt kvar utanför..... Stackare. Jag skyller på att jag ammar.... ;-)

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha!!! Ja, du har ju i alla fall nåt att skylla på!! Kram!

    SvaraRadera
  3. Vad ska då jag skylla på???? Jag har bundit upp Felix utanför en affär och gått därifrån.....

    SvaraRadera