söndag 6 maj 2007

Hundlös...



...har vi blivit nu... Bosse och vi har en för oss alla välbehövlig semester från varandra. Jag trodde aldrig att jag skulle känna så här för min hund, men just nu känns det som mer besvär än nöje. Jag har varit totalt oförstående för folk som lämnar bort sina hundar när de får barn, och nu är jag där själv. Trots att Bosse är hur underbar som helst mot Axel och trots att Axel tycker Bosse är världens roligaste varelse! Men att ständigt skrämmas av Bosses evinnerliga skällande, att han väcker Axel varje gång han sover på dagen, att han trampar och trampar och trampar runt mig hela tiden, drev mig tillslut till vansinne. Och stackars Bosse fick bara skäll, undanskuffning och blev tillslut stundtals instängd i datarummet... Då trivdes varken han eller jag... Nu är det väl förhoppningsvis inte för alltid, han är på minisemester hos Jenny, Uffe, Axa och Kilroy. Så fort vi kom in där igår, såg jag plötsligt den gamla Bosse titta fram. Jenny och Uffe kelade med honom, pratade med honom och engagerade sig i honom. Plötligt var han den keliga, lugna, trygga hund som jag kom ihåg honom som, inte den vandrande vålnad han blivit här... Så det kändes, sorgligt men sant, som att han skulle få det bättre där för ett tag! Jenny lever ju fortfarande det liv som jag en gång levde, med hundtävlingar på helgerna och hundträning var och varannan kväll i veckorna. Jag tror att Bosse kommer att uppskatta det riktigt mycket!! Tack Jenny, du räddade nog Bosses liv för ett tag framöver!!

I helgen har Björn jobbat 06-18 i tre dagar, ganska tungt både för honom och för mig. Axel motionerar mig väldigt bra just nu, är inte stilla en sekund, river och sliter i allt och reser sig mot allt som har lämplig höjd. Inklusive mina byxben om jag står stilla i mer än 2 sekunder i taget... Så det gäller att vara i farten! Dessutom vaknar han mellan 04.30-05.00 varje morgon och VÄGRAR att somna om på några timmar. Detta gör att man är ganska mör!! Tur att han i alla fall är kvällstrött och somnar runt 19.30...
Jag har tömt kameran på lite bilder så jag lägger in några här. De är ju helt fel i tiden, en del är från mars och en del är från i morse, men det kan ju i alla fall vara roligt att se!
Kram på er alla!!

Sugen hund... Mars -07

Kusinträff, Gräsö. Mars -07


En trött Axel. April -07

En busig Axel. April -07

Hela familjen. April -07

Slottsbacken, sista april -07

Axel och morfar, slottsbacken sista april-07

Axel "frukttjuven" Jarl. Maj -07

1 kommentar:

  1. he he!!

    Kunde han verkligen bita i det där päronet??
    Söta bilder!
    Stackars Bosse. Jobbigt när det blir så där... Vi har iaf 3 katter, så de har ju lite sällskap av varann...
    Det blir nog bra med Bosse sen! Han behövde nog lite semester bara.

    Kram på er alla!!

    SvaraRadera