torsdag 17 maj 2007

Babyboom...




... har det varit sista dagarna. Två små bäbisar har sett dagens ljus. Det började med Teodor som efter mycket tvekande och lång betänketid kom till världen den 14 maj. Detta är Axels första kusin, det är Björns syster Ulrika (Axels ena fadder) som är mamma, och Stefan som är pappan. Så här ser Teodor ut.

Teodor, 3360 g och 51 cm lång


Därefter var det Jessica och Richards tur att bli föräldrar (för andra gången). Den 15 maj kl. 05.10 ringde Jessica och sa att det var dags. Jag och Axel kastade oss i bilen och var i Knivsta strax efter 06.00. Halv sju åkte Jessica och Richard och 11.30 var lilla Lovisa född. Lovisa räknar vi som Axels andra halvkusin, Jessica och jag är ungefär som systrar...Så här ser hon ut:

Lovisa, 3920 g, 51 cm lång

Ett jättestort grattis till er allihop, vi ser fram emot att lära känna de nya "familjemedlemmarna"! Även om det blir lite på avstånd...

När lilla Lovisa kom till världen var vi ju barnvakt till Anton. Allt gick som smort, han var som vanligt helt underbart snäll. Han klappade Axel på huvudet, hjälpte honom att äta och stoppade in nappen när det behövdes. Så han kommer att bli en fenomenal storebror, det är jag helt säker på!

Förövrigt har vi tagit tillbaka Bosse igen. Jag har försökt att träna lite mer med honom, vi bryr oss lite mer om honom och vi gosar lite mer med honom. Det går jättebra, han är en helt annan hund. Trevlig, lugn och harmonisk. Så det bådar gott för framtiden. Jenny, som passade Bosse fick blodad tand på att åter ha två hundar och är och tittar på valp i helgen. Hoppas det går bra och att valpen faller henne på läppen.. Hur kan de inte göra det...

Nu är det bäst att jag går och gör Björn sällskap, vi ska titta på Starwars, episode 3. Tur, eftersom jag inte sett en enda av de andra...

Kram på er alla!

3 kommentarer:

  1. Tusen tack för hjälpen med Anton när vi var på BB. Jag kan lova att du fick högsta betyg av Anton. Det har varit mycket av frasen "mera Lina" de senaste dagarna. Idag berättade jag att farmor och mormor kommer på besök imorgen, då svarade han "Nej, mera Lina!" Känn dej hedrad!! Vi ses på tisdag.

    Kram Jessica

    PS. Det märks att det är dag 3, dock inte på långa vägar lika hysteriskt som med nummer 1!!

    SvaraRadera
  2. Ha ha, vad söt han är! Det var bara roligt, det gick så bra så! Ja, vi ses på tisdag!

    SvaraRadera
  3. Hej!!

    Vad gulligt att du lagt ut vår lilla skrutt på din sida!! Jag kollar här ofta, även om det var en dryg vecka sen jag var ute på internet senast... ;)
    ses imorn då!!
    KRAMAR!!

    SvaraRadera