fredag 13 januari 2017

Ni vet när nån apparat krånglar...

...och man tillslut bestämmer sig för att köpa en ny. I samma sekund börjar apparaten genast att fungera  perfekt... När vår spis hade 2 trasiga plattor i flera veckor och vi letade en begagnad fick jag plötsligt napp en dag. Vi fick en spis om vi hämtade den samma dag. Vi krånglade och lånade kärror och bärhjälp och fick tillslut hem den och fick ner den i garaget. Samma kväll står Oscar och hänger mot spisen när vi lagar mat. Och plötsligt så funkar plattorna igen... Magi eller skärper bara apparaterna till sig i rädsla att bli utbytta?

På samma sätt är det nu med Leia. Aldrig har hon väl gått så bra som hon går nu. Hon är helt fantastiskt rolig att träna med och idag utmanade jag både henne och mig lite eftersom jag fick välbehövligt sällskap på träningen. Jag fastnar lätt i gamla hjulspår och kör på det som är safe. Men det gick om möjligt ännu bättre idag. Verkligen jättekul!

Nu vill jag ju såklart förtydliga att hon inte på nåt sätt ska bytas ut. Hon ska bara få lite konkurrens och det tror jag gör oss båda gott!

Jag är iaf så galet glad att jag bestämde mig för att ta en valp nu. Jag inser att jag saknar att ha två hundar och jag tror att Leia kommer att trivas med en lillebror när hon väl fått fason på honom. Jag är svinsugen på att träna en ung hund igen och jag vet alla saker jag gjorde med Leia som jag INTE ska göra med den här valpen. Till nästa hund kommer jag veta vad jag gjorde med denna valp som jag INTE ska göra med den hunden osv. På hund 10 kanske det blir riktigt bra😆

Nu är det slut på bloggande och dags för jobbande. Inte lika sugen på det som att träna hund dock, ibland längtar jag tills pensionen så jag kan träna hund dagarna i ände. Då ska jag ha minst 5 hundar då de orkar med mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar