onsdag 18 januari 2017

22 december skrev jag. ..

... "nästa år, då ska jag ta tag i det här med vikten". Nu är det nästa år och jag har tagit tag i den. Vikten alltså. Än så länge går det bra men som GW Persson sa, "det är ju uthålligheten som räknas ". Otroligt smart sagt tycker jag och jag blev helt peppad. Så, nu räknas det kalorier, äts proteiner och till och med tränas sporadiskt... Får se hur uthållig jag är den här gången, smolket i bägaren är att vi gått in i tävling med ett annat par. Det par som går ner mest vinner fint pris och eftersom Björn kämpar på måste även jag kämpa på...

Jag räknar alltså med att vara i god form när jag ska börja springa efter Chill. Eller Morris som han heter i stamtavlan. Ringlets Morris.. Nu tycker vi att Morris är fint och har blivit ambivalenta vad han ska heta. Vad tycker ni? Chill eller Morris? Morris är ju gulligt! Jag får idel fantastiska rapporter om de fantastiska valparna från den fantastiska uppfödaren.  De verkar faktiskt vara de mest perfekta valparna som någonsin fötts och det känns ju kul! Skämt åsido så verkar det vara ett riktigt härligt gäng med framåt,  okomplicerade och spontana valpar. Förhoppningsvis mycket jakt och mycket hund i dem!

Idag har jag tränat med Leia på fm. Inget flyt och riktigt traggligt men såhär i efterhand så gick hon faktiskt riktigt bra. Det var nog mest jag som var oskärp och hade tankarna på annat håll.

Imorgon är det nattskift igen. Slitigt, eländigt och hemskt, men sen har jag äntligen ledig helg med familjen.  Vi ska bara mysa och ha det skönt!

För övrigt vill jag bara påminna alla: FUCK CANCER!


4 kommentarer:

  1. Min julklapp till mig själv blev ett fitbit Blaze, här är det också tio kilo som tillkommit under ca 1.5 år pga halvtaskigt mående...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det får bli min 40-årspresent till mig själv😆

      Radera
  2. Vita knogar är inte allt, det är tufft att kämpa med kalorier. Kämpa på! Tänk dock på att inte straffa dig själv ner i vikt utan att du är snäll mot dig själv som tar hand om dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Nej Det är ju lite tankevurpor man behöver göra. Som att inte smygäta. .. Det är ju faktiskt för min egen skull jag ska gå ner i vikt... Min plan är att först hitta rätt i maten, sen öka träningen successivt. ..

      Radera