torsdag 8 december 2016

Ut med det gamla, in med det gamla

13 års vänskap är till ända. Björns och mitt första gemensamma projekt,  vårt första stora inköp är snart ett minne blott. Hej då gamla fina V40, du har kämpat tappert i alla år... Den gjorde sin sista insats i fredags då den tog tvillingarna till dagis. När Björn sen skulle vidare till jobbet hade den gett upp.

Jag grät en tår när jag såg på den tomma parkeringsplatsen brevid Kian. Lite samma känsla som att avliva en hund... Sorgligt.

I en dag funderade vi på om vi klarade oss med en bil. Det gjorde vi inte kom vi fram till. Jag tänkte mig en liten pyttig extrabil. Björn tänkte nånting annat. Jag började då fantisera om en riktig hundbil, nu när vi snart ska ha två stora hundar. Och häpp! 4 dagar senare är jag stolt ägare till en Volvo V70! Jag har åkt från Oskarshamn med den och jag kan bara säga,  v40:n är glömd! Jag älskar min nya pärla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar