onsdag 10 oktober 2012

Jag vet inte när...

jag tränade hund så här regelbundet senast! Det är så himla kul att vara igång ned det igen och jag är så tacksam att bebisarna gillar att sova i vagnen på förmiddagen så att mamman får träna!!


Häromdagen träffade jag Hanna och skulle träna lite lydnad. Jag ville mest att hon skulle checka av vårt snygga fria följ och kommendera oss lite. Det slutade med att jag har en hund som tydligen inte ens kan ta godis på rätt sätt. Så till fritt följ kom vi inte ens. Snopet!! Missförstå mig rätt, jag är verkligen oändligt tacksam för sån här hjälp, det är verkligen det jag behöver! Och jag tycker det är så kul för det är nog ungefär så här folk som vill ha hjälp av mig känner sig... "Hon kommer inte på inkallning" "Då tränar vi på att hon inte ska dra i kopplet". "Men det är inte problemet" "nej men det är där du måste börja"... Typ...

Så nu tränar vi på att ta godis rätt och att hålla en bra position, länge och stadigt. Det är kul och det går framåt och jag har tjuvgått lite fot och det går svinbra!!! Så det är absolut the way to go!!

Idag tränade jag lite långa långa linjetag. Och insåg att det här behöver vi träna mycket mera på! Hon tappade linjen och gick över i sökbeteende när det blev riktigt långt... Så det är väl back to basics igen, åhhh!!!

Sen har jag gjort nånting i all hast och helt oplanerat!! Jag har anmält till mitt livs första working test!! Det var sista anmälningsdagen idag och efter uppmuntran av diverse snälla människor så gjorde jag slag i saken! Hoppas hoppas nu jag kommer med!!

Här kommer lite bilder från våra dagar här hemma;



Elin och jag




Redo att hämta brorsan i skolan




En skitglad Elin









En småleende Osselott!

2 kommentarer:

  1. Så söta bebisar ni fått!!! Skäms lite att jag inte gick in å tittade på dem. Bra med blogg folk så man får se dem lite iaf;-)
    / Vewe

    SvaraRadera
  2. Haha, inte ska du skämmas!! Du lär nog se dem tids nog;-)

    SvaraRadera