torsdag 4 oktober 2012

Gårdagens promenad




var inte lika kul som tisdagens... Regnet vräkte ner, bebisarna var inte alls lika nöjda och motivation och glädje till hundträning fanns inte. Det enda vi hann med var återigen ett kvartsamtal om att äta bajs. Och kvartsamtal med mig när jag redan är uppretad är ingen lustig historia erfor Leia snabbt. Men satan i gatan vilka fina nej jag plötsligt fick in! Så fort jag ser att hon går in i sin bajsletarmood så behöver jag bara viska att litet svagt nej så kommer hon genast skuttande. Så inget ont som inte har nåt gott med sig!



Kvällen var lite mer behaglig vädermässigt och jag fick för mig att åka ut en sväng till bruks, på deras onsdagsträning. Målet var att få Leia att tycka det var sketakul på plan fast massa folk står och skriker och hundar springer omkring. Leia var supertaggad och tyckte det var riktigt kul! Så målet är uppfyllt. Den momentträning vi gjorde kan vi orda mindre om. Men som en klok vän till mig säger; "det är bara detaljer, det viktiga är känslan"! Och känslan var som sagt bra!

Idag har vi varit på BVC igen och även denna gång blev de godkända! Elin på 57,5 cm och 5035 g och Oscar på 54.5 cm och 4470 g. Det tar sig sa pyromanen!



Nu kokad det flaskor och snart ska middagen påbörjas. Idag bjuder ICA på Marinerad Kyckling. Tack ICA!



1 kommentar: