söndag 4 mars 2012

Första dagen...

För Leia inleddes med frallfrukost hos mor och far för att fira hennes hemkomst! Axel är helt galen i henne och vill bara gosa, gosa och gosa. Leia njuter av all uppmärksamhet som följer av att plötsligt bara ha en ytterst liten, grådammig, raggig, 11-årig borderterrier att konkurrera med. Hon är stor, stolt, svart och vacker ( iaf om hon får uttala sig...)

Efter frukost tyckte jag det var dags hon kom ner på jorden lite så jag tog med båda hundarna på skogspromenad. Leia känns väldigt trevlig på promenaderna, hon är lyhörd, lyssnar fint på inkallning (mkt bättre än när hon åkte, tack Anita för era utvecklingssamtal ang. detta) och har ett otroligt bekvämt fotgående som är helt och hållet avslappat oavsett vad som händer. Vi testade lite bakåtskick, det gick sådär, lite övertalning krävdes. När vi senare på dagen var på stan kom jag dock på att jag använt "back" och jag brukar ju säga "ut"... Så vi ska prova det igen idag och se om det går bättre med rätt ord;) Lite stoppsignal testade jag också och den satt bra.

Efter statstur med familjen åkte Axel och mormor på bio. Jag kunde inte hålla mig utan testade lite lydnad med Leia. Allt gick fantastiskt bra, hon var taggad och kom ihåg allt utom ställandet som behövdes nån liten påminnelse. Nu ska jag anmäla till tävling!! Synd bara att hon säkert kommer börja löpa närsom.

Kvällen tillbringades hos min faster som fyllde år, god mat och trevligt sällskap. Hundarna skötte sig exemplariskt förutom Bo som smet ut på balkongen och hann äta upp ett kexpaket och stoppades av husse just som han skulle sätta tänderna i kungstårtan! Bosse, Bosse....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar