söndag 9 oktober 2011

En fantastisk hösthelg...

har avnjutits helt i familjens tecken. Ibland är det så skönt att bara vara tillsammans en hel helg, jag kan väl ärligt talat säga att det inte är fallet så ofta...Lite bus på Pettersberg!



Igår var det helt underbart väder på morgonen. När Axel fick en kompis hit efter frukost tog jag med mig hundarna och tog en promenad in till stan. Jag strosade runt lite på torgen och träffade lite trevliga människor innan jag gick hem igen. På eftermiddagen grejade jag lite i trädgården, krattade lite löv och rensade bort lite luktärter som håller på att ta över vår trädgård. Vid halvsextiden kom lite vänner med barn och vi käkade gott och drack gott... Full fart med tre barn (varav Axel är äldst) och två hundar, men kul och trevligt!





Idag tog vi sovmorgon ända tills Axel kom och sa att han vara "så hungrig!!". Efter frukost åkte vi ut till några kompisar för hundträning och korvgrillning. Det var så skönt att vara ute och andas friskluft hela dagen! Vi började med några enkla markeringar och gick sen vidare till lite linjetag, svåra markeringar, inkallningsövningar och avslutade med några dubbelmarkeringar. Träningen gick bra men Leia var lite väl het. Lite tendens till gnäll, jobbade mycket med att vända ifrån markeringar och gå fotgående innan hon eventuellt fick skickas. Hon var nästan på väg att knalla en gång till och med, första gången i sitt liv tror jag... Men det var väl mest en ryckning, tack och lov är hon ju så vek så det är lätt att få stopp på henne... Hon har börjat löpa idag också, jag har ju misstänkt att det varit på G ett tag, rent tidsmässigt. Men jag kan inte säga att jag allls märker de tendenser hon haft innan, då har hon ju blivit så låg och vek och allmänt konstig. Idag var det full rulle kanelbulle, precis som vanligt. Får väl se om det håller i sig. Lite synd på löpet ändå, jag hade tänkt att tävla lite mer lydnad nu i oktober-november. Men vi får väl vänta tills löpet är klart... Ändå skönt att det dröjt så här länge mellan löpen den här gången, förra gången var det ju bara 4 månader. Nu är det i alla fall drygt 5 månader...


Korvgrillning hos Cecilia och Andreas i Tribbhults skola...



När vi kom hem följde Axel med morfar på bio och såg på Alfons. Vi slappade i soffan en stund och har nu precis intagit den igen efter att ha ätit fyrrätters middag på Elofsbacke. Jag är helt slut efter gårdagens uppesittarkväll och dagens friskluft så jag lär väl inte bli så sen ikväll precis. Som tur är har vi en ledig dag imorgon också, dagis har studiedag. Axel och jag ska vara hundvakt åt Sune, hoppas på fint väder, då ska vi ut i skogen och ha picknick... Nu är det snart godnatt!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar