måndag 9 maj 2011

Så oändligt nöjd...

... är jag med dagens hundträning. Leia har varit så himla konstig sista veckan, slö, jättelåg och okoncentrerad. Jag har försökt skylla på löp på G men än har hon ju inte börjat så det är nog inte problemet. Tror det är nån fnurr på vår relation kanske

Hursomhelst, planen var ju att jag skulle tävla på söndag men det har senaste dagarna känns väldigt avlägset... Idag hade jag bestämt träning med Hanna som har liknande problem med sin hund för tillfället. Min plan var att bara ha kul och belöna fotsittande när Hanna ropade ut kommenderingar. Vi fick igenom några riktigt bra gånger, det kändes verkligen som att det släppte! Hon laddade lite istället för att bli låg när Hanna ropade. Precis det jag ville!

Ikväll var det andra tillfället på apporteringskursen. Det kändes mycket bättre idag, det var mkt lugnare på kursen och vi jobbade mkt mer med att göra det hundarna inte förväntade sig. Precis som jag vill ha det! Leia var lugn och fin, pep inte alls och var inte låg och ledsen på nåt vis. Hon låg på sidan och blev klappad på magen mitt i kursen, kändes fantastiskt bra

Lite resultat från höftröntgen i Leias kull har trillat in. Jag väntar fortfarande på mitt, Gamleby veterinärklinik har ju inte digital bildöverföring tyvärr.

I skolvärlden håller jag på med en examinationsuppgift på kardiologikursen. Det går lite sisådär, svårt att fokusera och koncentrera mig. Jag hoppas bli klar i övermorgon för sen jobbar jag hela helgen. Nu ska jag se Filip o Fredrik och sen blir det godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar