tisdag 24 maj 2011

Oj...

Är det så länge sen jag uppdaterade bloggen... Dagen efter jag skrev förra inlägget, om jag skulle tävla eller inte, så började Leia löpa. Så problemet löste sig liksom av sig självt... Det var förmodligen även därför hon varit så himla låg och trött och inte alls "på" på samma sätt som jag är van vid. Hon har fortsatt vara väldigt påverkad av sitt löp hela tiden, hon är som hon vore 10 år. Ligger bara och sover hela dagarna och masar sig runt på promenaderna i maklig takt... Jag har helt lagt ner lydnadsträningen eftersom hon inte alls vill vara med då. Istället har jag lekt lite med vittringsapporteringen och börjat jobba lite med targetplatta igen, något som jag tänker är bra till rutan för att hon inte ska apportera konerna vilket jag upptäckt att hon med glädje gör.. Idag var jag och tränade med Hanna och Kakan och det kändes faktiskt som att gamla Leia var tillbaka! Hon var pigg, vaken och alert och tyckte det var skitskoj! Jag tränade ytterst kort, och bara roliga saker, men det var ändå en helt annan hund idag än det varit tidigare. Hon är i sitt värsta höglöp just nu men det verkar ändå som att hon mår bättre än innan. Skönt att se!

Bosse har som vanligt inte överhuvudtaget noterat att lillasyster löper. Också skönt! Han är ju i och för sig kastrerad men han kastrerades ju sent i livet så jag tänkte att han kanske hade några slumrande könshormoner kvar där inne, men det verkar inte så...

Glädjande besked har kommit från Leias höftröntgen. A-höfter och armbågar u.a. Väldigt skönt, nu kan man köra agility utan dåligt samvete också! Tyvärr var det 2 av Leias kullsyskon som hade C-höfter, det var lite tråkigt... Men det behöver ju inte betyda någonting för hundens liv!

Blev ett kort inlägg, nu ska jag iväg och hämta på dagis... Ha det bra!

1 kommentar:

  1. Grattis till A-höfter! Och till en piggare hund... :-D

    /Åsa

    SvaraRadera