torsdag 6 maj 2010

Skulle uppdatera bloggen...

...men fastnade på Vings hemsida och drömde mig bort till både Grekland och Spanien... Man är ju bra less på vädret nu alltså, det känns som det aldrig ska bli sommar! Första veckan i maj brukar ju kunna vara riktigt riktigt varm, jag vet att det varit både 25 och 30 grader varmt. Nu är det 7 grader, mulet och blåser f-n! Jag höll på att frysa ihjäl i morse när vi gick till dagis och hur Axel hade det som satt stilla i vagnen vill jag inte ens tänka på. Men jag VÄGRAR VÄGRAR VÄGRAR att ta fram den tvättade och undanlagda vinterjackan för andra gången i år!!!


Jag har läst arga kommentarer på andra bloggar om de som har bloggar och inte uppdaterar (jag) så nu är det bäst att jag skriver lite... Det är bara lite svårt att hinna och orka med heltidsjobb, småbarn, hus, hålla hundkurser och sist men inte minst Facebook... Då blir bloggen gärna lite lidande...


Nu känns det som man mest jobbat sista veckorna. Tiden rusar på och man är jämt på jobbet känns det som. Jag har ju varit med i 2 olika höftprojekt på jobbet och det tar också sin tid... Man ska träffas när alla kan, vilket såklart inte infaller på mina vanliga jobbdagar, man ska hinna göra det man ska emellan träffarna, man ska hinna redovisa och man ska informera personalen. Dessutom har vi haft utbildningsdagar på jobbet och jag skulle informera om Säkerhet och Beredskap vilket jag är ombud för sen ett tag tillbaka och även det tog sin tid att förbereda och läsa in sig på när man är ny... SÅ, det jag vill komma till med allt detta gnäll, är en ursäkt för er alla som jag inte hunnit med sista tiden! Jag lovar och vill fika, träna hund, gå promenader, umgås och vara social, men jag hinner och orkar inte... Ibland måste man ju också bara få vara lite själv, gå och skrota och greja lite hemma... Det är det där förbaskade jobbet som inkräktar så mycket på mitt privatliv...Jag hoppas och ska försöka så att det blir lite lugnare till hösten. Då vill jag ju också såklart hinna med min valp!!


Nu i helgen ska det bli kul! Imorgon fredag åker jag och Björn upp till min bror och hans sambo i Stockholm. Björn och Jesper ska på fotbollsmatch imorgon kväll och jag och Sofie hänger väl lite på nån krog på söder kanske? Sen ska vi käka lite och ha det lite skönt. På lördagen är planen att hinna med Stockholm lite innan vi drar till Enköping för bröllopsfest. Det är min kusin som gift sig i vintras i Sydafrika och firar nu det hela med stor fest. Ska bli roligt att träffa kusinerna lite!


På söndag tänkte vi hinna med lite IKEA och kanske lite annan shopping på vägen hem. Tvättstugan är ju ÄNTLIGEN på sluttampen i sin renovering, på måndag kommer rörmokarna och drar vattnet till toa, dusch, handfat och tvättmaskinen. Det har blivit så fint därnere, han är så duktig så min käre sambo!


Igår var jag ledig en dag och den spenderade Axel och jag på stan och i stadsparken. Här är ett härligt kort från det...


Nu ska jag pallra mig iväg till jobbet, måste ju såklart hinna jobba lite också innan vi kan sticka till Stockholm... Ha det gott!!

2 kommentarer:

  1. Hoppas att du jobbar och är invovlerad i en massa aktiviteter för att du tycker det är kul och inte för att du känner att du måste. Har man roligt så känns det ju lite lättare.....Kram Carola

    SvaraRadera
  2. Hej!! Visste inte att ni skulle komma upp i helgen! Vi har kalas för teodor på söndag 14.00 om ni vill komma! KRAMAR! /ulrika

    SvaraRadera