tisdag 11 maj 2010

Så fin så fin...

har våran tvättstuga nu äntligen blivit! Vi började väl i november eller december och skulle bara riva ur mattan som hade släppt. Då behövde vi också byta golvbrunn, vilket medförde att vi fick bila upp golvet. Då var det lika bra att byta alla avloppstammar i hela källaren vilket vi gjorde. Sen var vi ju tvugna att gjuta igen allt. Sen fortsatte vi med tvättstugan och då när vi ändå bilade där var det kanske lika bra att äntligen göra det där extra badrummet vi hade pratat om. Så då drogs nya avlopp in, nya brunnar fixades eftersom vi få fick flytta tvättmaskinen och tumlaren till andra sidan tvättstugan... Sen, kunde vi flytspackla golvet som ju var tvunget att göras så vi skulle få till fallen till de nya brunnarna. Sen kunde vi klinkra golvet. Sen kunde vi spackla väggar, grundmåla väggar, måla väggar och tillslut måla tak och rör. Sen kunde VVS firman komma igen och dra vattnet, elektriker kom och drog elen och vi monterade ihop duschkabin, tvättstaplar osv osv. Och så idag, var nästan allt äntligen färdigt! Jag kunde tvätta min första maskin tvätt på typ ett halvår och vi kunde duscha båda samtidigt! Lyx!!

I helgen har vi varit i Stockholm och levt vuxenliv... Så skönt att vara barnfri och kunna prata hela meningar utan att bli avbruten och kunna sitta och äta i lugn och ro. Vi har bott perfekt hos Jesper och Sofie på Lilla Essingen och hunnit med både shopping, fotbollsmatch (Jesper och Björn), restaurangbesök, bröllopsfest och på hemvägen även IKEA vid Kungens Kurva tillsammans med 83000 barnfamiljer som också tyckte söndagen med ösregn var en bra IKEA-dag. Att jag inte var i mitt livs bästa form efter en vansinnigt rolig bröllopsfest gjorde väl inte saken bättre, men bra för Björn som även i vanliga fall hatar IKEA. Nu var han och jag liksom på samma nivå... Ta det vi ska ha, sen UT!!

Axel hade såklart haft det toppen hos mormor och morfar med betessläpp, lördagsgodis, korvgrillning på Gränsö och dessutom kalas för morfar på söndagen. Mormor och morfar har också tyckt det var så roligt och var inte alls trötta när vi hämtade honom sent på söndag eftermiddag. De kände också att det var skönt att han vaknat 05.15 båda dagarna eftersom man då får ut SÅ MYCKET MER av dagen... De hade även försökt lära Axel tysta leken, en lek jag minns att mamma även försökte lära oss när vi var små och skulle åka bil. Nu förstår jag att den hade en helt annan innebörd än att se vem av oss som skulle vinna...

Axel är för övrigt numera mest R2D2. Han har gått från Yoda till Anakin till R2D2. Undrar hur han kan allt det där??

Själv är jag på min första av tre nätter. Den här natten har vi haft ganska fullt upp, får se hur resten blir. Det var jättelänge sen jag jobbade natt nu, känner mig helt förvirrad.... Men jag kommer nog snart in i det. Valparna växer för övrigt och mår bra. www.norrblom.se

Hej på er allesammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar