söndag 18 april 2010

Vi är ju som sagt billösa...

...sen ungefär två veckor tillbaka. Vår bilaffär var ju inte superheta på att laga bilen, vi blev desperata och bilen är nu lämnad till en "privat" bilmek som förhoppningsvis gör det både snabbare och billigare än märkesverkstaden...

Trots allt är det lite speciellt att vara utan bil för första gången på många år. Nu är vi ju inte helt utan, vi har ju en snäll granne som vi får låna bil av och vi har ju mina föräldrar som också är snälla och lånar ut bilen, men man är ju ändå mer utan än med bil... Viss planering krävs ju... Mycket cykling har det blivit och nu i helgen har vi fått hur mkt som helst gjort här hemma eftersom man är för lat för att ta sig någonstans... Så himla skönt att bara vara hemma och pyssla!

I fredags var vi och hämtade klinkers till tvättstugan, så där nere har Björn spenderat sin helg. Det blev jättefint! Nu är det bara fog och färg på väggarna som saknas!

I lördags morse var vi på Elofsbacke på frallpartaj tillsammans med min farmor och faster. På Elofs var också min bror och sambo som var hemma från Stockholm. Så mysigt att vara på frallpartaj, det blir ju inte så ofta med hela gänget längre. Såklart saknades ju min "lillkusin" som är i Norge sen några år tillbaka. Efter partyt tog min faster med sig Axel på äventyr på stan och vi fick några timmar i lugn och ro där vi kunde städa och klinkra tvättstuga. Och Axel fick ju såklart en toppendag med nya skor som BLINKADE!! Och en Billydocka som han klär av och på hela tiden och absolut ska sova med!

Idag tog vi en promenad hela familjen på förmiddagen. Sen grejade jag i trädgården för tredje dagen i rad, jag har nu krattat hela trädgården och klippt ner massor av gamla fula buskar. Och grävt upp några stora rötter som jag slet en halv dag med!

Imorgon är det jobb igen och sen kommer Björns kusin med familj nästa helg. De skulle åkt till Rhodos idag egentligen men kom inte iväg pga askmolnet... Så då fick de göra det näst roligaste, dvs åka till Västervik och hälsa på oss! Kul kul!!

Nu ska jag titta på sporten, på benet som går av, och sen blir det godnatt!! Imorgon blir det pointsräkning. (Ikväll är det godis och vin...)

3 kommentarer:

  1. Jag vill också på frallpartaj, saknar er massor // lillkusinen i norge!

    SvaraRadera
  2. Thank you, that was just an awesome post!!!

    SvaraRadera
  3. That was a VERY interesting one! Seriously interesting.

    SvaraRadera