onsdag 16 januari 2008

Dagislivet...

... har börjat! I måndags klockan 09.30 började Axel på förskolan Snövit, avdelningen Blyger. Allt har gått jättebra än så länge, han stormtrivs i lokalerna och med "sin" fröken Inger. Än så länge har han varit en timma om dagen, och idag var första gången det var några barn inne. Imorgon ska han vara med på fruktstund och sångstund och träffa alla barnen. Det känns verkligen jättebra, det verkar vara underbar personal och lugn och stillsam miljö. På fredag ska vi lämna honom en liten stund för första gången, vi får se om det går lika bra då... 10 småbarn på 3 lärare, det känns ganska bra tycker jag i neddragningarnas värld...

I söndags var det ett underbart väder och vi packade grillkorv och kaffe och tog med oss mormor och morfar ut på Gränsö. Otroligt mkt folk var där ute, och det var en riktig härlig dag!

För övrigt är vi fortfarande rejält sjuka, jag har en så vansinnig hosta på nätterna så den snart driver mig till vansinne. Axel började väl så smått friskna till, sen idag hade han återigen rinnsnuva, så nu börjar det väl om igen... Småbarnsåren är härliga!!

För övrigt har vi börjat viktväktarliv igen, sötebrödsdagarna är slut. Kommer att lägga ut vikt här på bloggen, för att se om det får mig mer motiverad och inte ger upp så lätt som jag brukar... Håll tummarna!

För övrigt 3 så verkar det lösa sig med jobb för min del. Jag blir inte kvar på akuten utan kommer att börja på kir.avdelning 1. Känns ändå väldigt bra, och förhoppningsvis blir det lite stabilare här med lite längre vikariat än en månad i taget...

Nu ska jag gå och äta lättyoghurt med frukt för mina resterande points.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar