måndag 21 januari 2008

21/1 2008...

vägde jag 73,9 kg= -1,9 kg denna vecka.
Point per dag: 20

Veckan har gått över förväntan, trots några dagar med fler points än tillåtet... Det känns att man kommit ner i portionsstorlek nu, man blir mätt så mycket fortare. Och så börjar man bli expert på vad man kan äta sig mätt på utan att pointsen drar iväg... Har också hittat en superbra hemsida (www.lakris.se/points.html) där man kan räkna ut points på allt man äter, perfekt för mig som bara har en dålig pointsbok... Formeln för att räkna ut points är följande:

(kalorier/60)+(fett/9)=antal points per 100 g.

Bra att veta nån gång när man inte har internet eller pointsbok med sig...

3 kommentarer:

  1. WOW!! JÄKLAR det var INTE dåligt!!! GRATTIS!!! Hur gör du??
    Själv har jag "bara" gått ner ca 2 kg på 3 veckor....

    GRATTIS!! /Ulrika

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat!! KÄMPA PÅ! Håller själv på med points. Har gått ner 2,8 kg på 3 veckor. Bra att du bloggar så kan vi peppa varandra i motvind. Jag slumrade just till på soffan och drömde att jag åt massor av pepparkakor! Vaknade upp svettig, puh bara en dröm! Imorgon ska jag på Kick off med jobbet, då kommer det gå åt skogen med pointsen. 15 cl vin 2 points, hmm.... Det ska bli superkul att ses snart. Hela familjen Hübinette längtar!

    Kram Jessica

    SvaraRadera
  3. Vilken klippa du är!! Ska nog gå och väga mig själv och försöka hitta motivationen att ta bort några efterhängsna kilon.

    Kram Carola

    SvaraRadera