onsdag 24 oktober 2007

Snipp snipp...

...så var Bosse en kastrat... Stackars lilla hunden, nu är hans pung alldeles platt. Men förhoppningsvis kommer han att må lite bättre och kanske också bli lite lugnare och mer tillfreds med sitt liv som familjehund istället för tävlingshund. Men nog svider det lite i mattehjärtat... Jag har dessutom inte ens träffat honom efter operationen än, Björn hämtade honom hos mamma och pappa (där han varit när vi var i Uppsala) igår och åkte ner till Kalmar med honom. Och sen körde han hem honom dit, vi tyckte det var bäst när han var nyopererad och kanske har ont, att slippa bli jagad fram och tillbaka av Axel... Men om några timmar ( jag jobbar natt) ska jag hem och sova hos mamma och pappa, då ska Bosse få sova på huvudkudden med mig, lillplutten...

Teodors dop är avklarat och allt gick galant! Han var så duktig och snäll, inte ett endaste litet knyst. Och jag klarade nästan att läsa hela min dikt utan tårar, en liten gång skar sig rösten, när jag råkade titta på Teodor och såg hur söt han var... Att man ska vara så förbaskat känslig hela tiden, kommer det aldrig att gå över?

Det var riktigt kul att vara uppe i Uppsala, men samtidigt lite sorgligt. Än så länge har det ju inte riktigt blivit som vi tänkt oss här nere i Västervik och nu kom man ihåg allt roligt uppe i Uppsala... Men vi får väl ge Västervik en lite längre chans. Mycket roligt hann vi i alla fall med, på söndagen var farmor och farfar barnvakt till Axel och vi fick förlusta oss på egen hand. Jag och Mimmi var och åt bruch på hotell i Uppsala, riktigt trevligt och riktigt gott. På måndagen var jag och Axel och hälsade på Emma och Vincent, en gammal jobbarkompis som fick barn nästan samtidigt som mig. Axel och Vincent lekte jättebra, men Axel såg ut att vara ungefär ett halvår äldre än Vincent... Det är en lång och ståtlig kille man har... På eftermiddagen på måndagen kom Teodor med mamma och pappa ut till Björns föräldrar och hälsade på och fikade. En sista chans att dra några långa djupa bebislukt-andetag...

Ska försöka lägga upp lite kort från Uppsala och dopet så småningom, men just nu är jag alltså på jobbet... Nu ska jag gå och vila lite innan nästa patient dyker upp... Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar