måndag 2 april 2007

Skrämmande bra städtips...

...har jag just upptäckt. Med fasa insåg jag att det var superskitigt här och vi får besök av Emma och Vincent imorgon och prio nummer ett blev toaletterna. För att effektivisera städningen (klockan är trots allt över åtta på kvällen...) beslutade jag mig för att testa Lidls våtservetter, de som jag har och torkar Axel i rumpan med. Och händer och ansikte också ibland om det kniper.... Det visade sig att de var otroligt effektiva! Alla äckliga intorkade fläckar liksom alla kalkfläckar försvann snabbare än blixten! Då kan man ju börja fundera på vad som är i dem och hur nyttigt det är att torka huden med de kemikalierna... Nåväl, fint blev det i alla fall...

Idag har vi varit på fika hos Klara och Viktor igen. Kristina och Arvid var också där, så det var riktigt bus med tre grabbar! Sen tog Bosse, jag och Axel en promenad runt Hågahögen, Bosse njöt av att vara tillbaka på gamla marker igen!

I helgen var vi ute på Gräsö, på kusinträff (Björns sida). Axel var så duktigt, pigg och glad hela dagarna och på kvällen somnade han gott och sov i princip hela natten. Trots hög feststämning med musik och glada tjoande människor precis utanför dörren. En riktig liten vollapojke som mormor skulle ha sagt...

Nu är det en liten vilopaus framför tv:n som gäller, sedan bums i säng...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar